сряда, 20 февруари 2008 г.

Започват програми за рекламиране на храни в чужбина

Започват програми за рекламиране на храни в чужбина
в. Дневник
Екатерина СТОИЛОВА

Производители на мляко, месо, вино и консерви могат да подават документи до 31 март От 15 февруари до 31 март браншови съюзи и асоциации могат да подават заявления за организиране на промоциране на български храни в европейските страни и извън общността. Тези програми частично се финансират от Евросъюза. Това е второто набиране на подобни заявления, след като през миналата есен няколко организации кандидатстваха с промоционални програми в рамките на Европейския съюз. Българските проекти са в процедура на одобрение от Брюксел и ще бъдат обявени едва след приключване на проучванията, съобщи Иванка Статкова, експерт в земеделското министерство. През миналата година Националният млечен борд проучи условията за презентиране на българските кисели млека по инициатива на големите производители „Данон", „Обединена млечна компания", „Зоров" и „Елена", съобщи изпълнителният директор на борда Геновева Бакърджиева. Проектът е бил отложен за тази година с мотива за по-добро организиране на компаниите, които могат да представят пълната гама от млечни продукти, топени и саламурени сирена, кашкавали и др. Европейските норми за подобни промоции разделяха финансирането за програми в рамките на ЕС и извън общността, но в ход са промени в законодателството, поясниха още експерти. Повечето браншови съюзи досега не проявяваха активност към тези програми заради ограничителните условия, поставяни от еврозаконодателството. Едно от тях е, че промоциращите организации трябва да са осъществявали поне тригодишна дейност, за да бъдат подпомагани. Забраняват се промоции на отделни марки хранителни продукти, като целта е да се популяризира типът производство, характерно за дадена държава, поясниха експерти. Половината от средствата за осъществяване на презентациите се поемат от организациите, а другата половина - от Европейския съюз. Извън тези програми всяка държава може да подпомага бизнеса с рекламни кампании, които се финансират от националните бюджети. Днес в Европейския парламент в Страсбург ще се проведе специална дегустация на българско бяло и червено вино, което ще бъде съпроводено с фотоси на България и видеоматериали за винопроизводството в България. Първият салон на българското вино се организира от евродепутата Петя Ставрева и е под патронажа на Жозеф Дол, председател на групата на Европейската народна партия - европейски демократи. стр. VIII

Няма коментари: