петък, 22 февруари 2008 г.

е-търговията - жертва на предразсъдъци

е-търговията - жертва на предразсъдъци
в. Кеш
Дони ЕДРЕВА

Българите прилагат старата поговорка „Страх лозе пази" в модерната електронна търговия В България само 3% от интернет потребителите използват услуги и купуват стоки online, сочи изследване на Евростат. Като цяло нивото за последните няколко години 6 целил Европейски съюз (ЕС) се е увеличило от 24% за 2005 г. до 30% през 2007 г., но Всеки осми европеец избягва пазаруването по интернет, защото се притеснява от злоупотреба с личните данни и номера на кредитната си карта. Най-скептични са в Испания (27%), Финландия (26%) и Кипър (20%). 1/4 от всички граждани в ЕС са имали вирус на компютъра си през последните 12 месена. Най-често такива атаки има в Литва (41% от интернет потребителите) и Словения (35%), в България са били засегнати 17%. От кабинета на комисаря по информационното общество и медиите - Вибиан Рединг, увериха, че в политиката и законовите си инициативи Европейската комисия (ЕК) е оси- гурила официалната забрана срещу "спама", а престъпни действия като хакерството и други форми на атаки срещу комуникационната мрежа са обект на строги наказания. Експерти от офиса на Редин дават и някои препоръки към интернет потребителите - мнозинството от фирмите, които оперират online знаят, че доверието на потребителите е най-ценната им придобивка. Обикновено те използват редица технически начини, за да гарантират сигурността на процеса, включително използването на номера на кредитната карта и личните данни на техните клиенти. Има и редица начини, за да се защитиш, когато сърфираш в интернет и използваш кредитната си карта. Преди да започнеш транзакцията е добре да се провери, дали интернет магазина, от който пазаруваш, предлага ясна и разбираема информация на своя сайт като например адрес и възможност за възстановяване на сумата при възникването на проблем. Въпреки продължителните усилия на индустрията и правителствата, подкрепени от ЕК, спамът все още е проблем. Той не просто е нахлуване в личното пространство, но също и начин за разпространение на вируси. Различни изследвания постоянно показват, че между 40 и 90% от целия e-mail трафик е именно спам. Рисковете са очевидни - доверието на потребителите в използването на модерни комуникации - от пазаруване по интерент до общуване с приятели и обмен на информация спада. стр. 28

Няма коментари: