четвъртък, 21 февруари 2008 г.

Кой каза, че банковата реклама е скучна?

Кой каза, че банковата реклама е скучна?
в. Кеш
Милена Бурнаска, началник на управление "Маркетинг и продажби" на Банка ДСК

Независимо колко добър е един продукт, рекламата му не би привлякла никого, ако не е интересна и запомняща се Основната цел на рекламата е да продава. Във все по-трудната конкурентна среда това е почти невъзможно, ако няма уникално търговско предложение от страна на продавача. Това, че има някакъв нов продукт или промоция, не би било толкова важно, ако предложението не се свърже с конкретните нужди и с желанията на потенциалните клиенти. Независимо колко добър е един продукт, рекламата му не би привлякла никого, ако не е интересна и запомняща се. Именно за това Банка ДСК инвестира време и средства в създаването на свежи, забавни и изключително добре снимани реклами, носещи ясно послание за предимствата, които продуктът и самата Банка носят на своите клиенти. От години Банка ДСК прави едни от най-запомнящите и харесващите се банкови реклами на Българския пазар. Тридесетсекундните телевизионни спотове с лекота привличат вниманието на зрителите, но процесът по създаването им е дълъг и сложен. Голямото разнообразие от банкови продукти отговаря на нуждите на различни групи клиенти. Следователно е от изключителна важност рекламното послание да направи впечатление на тези клиенти, за които съответният продукт би представлявал интерес, а не да се загуби в общия рекламен шум. За тази цел творческата концепция и медия планирането се изготвят след внимателно проучване на навиците, интересите и медийното потребление на целевата аудитория, за която е предназначен продуктът. Да вземем за пример интернет банкирането. Клиентите, за които тази услуга представлява интерес, са no-скоро млади професионалисти, които нямат времето да посещават банков клон, а новините и информацията, която им е нужна, получават предимно от интернет. За тях Банка ДСК създаде рекламна визия, която привлича тяхното внимание и те лесно успяват да се идентифицират с нея: млад музикант, който приема пари само по интернет. "Не приемам кеш" също е фраза, която по-младите възприемат по-добре, от колкото да кажем "Не приемам пари в брой". Медийното планиране поставя тази реклама на точното място, където ще бъде забелязана: популярните сред младите интернет страници и портали, списанията, насочени към по младите. Посланието на продукта е семпло и ясно: интернет банкирането е по-лесно и необременяващо от използването на пари в брой. Имиджовото послание също не липсва: Банка ДСК предлага модерни продукти, съобразени с нуждите на своите клиенти. Съвсем различна е концепцията за любимите на България клипове с китайците: сама по себе си визията на рекламата е изключителна; тя напомня на холивудска продукция. Но посланието не може да се загуби: всеки знае, че когато имаш нужда от пари, отиваш в Банка ДСК. Творческата концепция е създадена да привлича голяма част от аудиторията: мъже и жени над 30 години със своите различни финансови нужди. Клипът е интересен, приятен, свеж и разсмива. Планирането също рефлектира медийното потребление на тази целева аудитория: много телевизия, концентрирано излъчване във вечерните часове, публикации в националните ежедневници и най-четените списания и интернет портали. стр. 27

Няма коментари: