понеделник, 28 юли 2008 г.

15 000 посещават българския MySpace

24 Часа - 28 стр.
15 000 посещават българския MySpace

Станимир ВЪГЛЕНОВ

Две 22-годишни момчета създадоха Svejo.net
Бум на социалните мрежи - това е една от основните тенденции напоследък в българското интернет пространство. Социалната мрежа е структура от отделни хора или организации, свързани по специфични идеи, виждания, финансови облаги, приятелство, традиции, хипервръзки и други, е определението в интернет енциклопедията "Уикипедия".
В световен мащаб най-известните социални мрежи са MySpace (над 72 млн. потребители) и Facebook (над 64 млн. потребители). Сред българските засега се открояват главно 2 - Svejo.net, която беше първата социална мрежа у нас, и Dao.bg. Освен тях има много други като ping.bg, pipe.bg, novinitednes.com, link4e.com, lubimi.com, dobavi.com, playhouse.bg и др., а неотдавна се появи и Digove.info, която не е точно социална мрежа, а сайт които прави класация на всички български социални мрежи. Според класацията на Digove.info на първо място е Svejo.net, следвана от dao и ping "Създаването на социални мрежи е световна тенденция, която със сигурност ще се развива за в бъдеще и в България -затова с мои приятели решихме да създадем svejo.net. Идеята ни е да следваме стриктно интересите на потребителите, което в някаква степен означава и комерсиализацията на мрежата, но това е неизбежно.
Хората се интересуват от нови продукти и от тяхното качество, а социалните мрежи са едно модерно и удобно поле за споделяне на опит. По този начин ще помагаме и за развитието на самите продукти. За целта имаме много добре изградена платформа за обратна връзка с потребителите на svejo.net, всекидневно получаваме много запитвания от тях и се стремим да отговорим на очакванията им. Към момента имаме около 15 000 посещения всеки ден."
Това заяви вчера за" 24 часа" 22-годишният Явор Иванов, който заедно с връстника си Станислав Божков е създал най-популярната към момента българска социална мрежа svejo.net.
В социалните мрежи всеки потребител може да споделя контакти, хипервръзки, видео, лична информация и др. Те са добра възможност за хората, които искат да популяризират дейността си чрез фирмения си интернет сайт или блог, да привлекат бързо и безплатно десетки, стотици и дори хиляди посетители на страниците си. "Не си мислете, че социалните мрежи се използват само от интернет маниаци или тийнейджъри например. Напротив - в чужбина социалните мрежи са обект на особено ухажване от страна на голям брой известни, големи корпорации, които използват различни методи да попадат на първа страница, особено на водещите социални мрежи. Тези корпорации отдавна са разбрали силата на социалните мрежи и ползите, които могат да извличат от тях", пише в блога си интернет анализаторът Тодор Христов. Той определя като най-влиятелни в момента социалните мрежи Svejo.net, Dao.bg, Lubimi.com и Ping.bg. "Чудесно се развиват българските социални мрежи за споделяне на линкове, новини, клипове и куп друга информация. От това всички печелим. Авторите (включително блогърите) печелят трафик. Потребителите печелят нова и актуална информация, подредена според нейното качество. Също печелят правото да избират и оценяват цялата тази информация. Социалните мрежи си печелят от техните си реклами, което няма да го коментирам", пише в личния си блог Миглен Евлогиев. Според интернет анализатори в следващите три до шест месеца ще стане ясно кои от нароилите се многобройни социални мрежи ще успеят да се задържат на пазара.
***
Текст под снимка
Сайтът на Sveio.net, които е номер едно сред българските социални мрежи.
***
Една от последните стартирали социални мрежи playhouse, която е в интернет пространството от 1 юни.

четвъртък, 24 юли 2008 06:10:32

Няма коментари: