сряда, 30 юли 2008 г.

Не съм продавач, а само консултант

Пари - 6 стр.
Не съм продавач, а само консултант

Боряна НИКОЛАЕВА

Рекламният бос ще продължи да бъде консултант на продадената вече ТВ2. Хонорарът, който бил получил за посредничеството при сделката, е 300 хил. USD
- откъде дойде интересът за продажбата на Тв2?
- Интересът дойде от страна на чуждите инвеститори Central European Media Enterprises (CME), които поискаха да инвестират в България. Аз ги консултирах и ги насочих именно към ТВ2, защото това е нова и просперираща телевизия с национален програмен лиценз и за кратко време се
нареди сред челните имена в бранша. Central European Media Enterprises пожелаха да развият така наречения multichannel модел, те. купиха ТВ2, Ринг ТВ и Радио N Joy.
- Кога започнаха преговорите за тази сделка?
- Преговорите протекоха през последните 3 месеца.
► Защо продадохте Тв2?
- Не съм я продал, защото не съм аз собственикът. Както вече казах, собствениците на СМЕ проявиха интерес, предложението им ни удовлетворяваше и сделката е налице. В България годишният ръст на рекламата е около 25-30% и една телевизия е повече от успешна инвестиция.
► Каква ще бъде вашата роля в Тв2 занапред?
- Ще бъда консултант на телевизията. Ще осигурявам експертна оценка и ще давам съвети за развитието на инвестициите на компанията в България. Тук е важно да се спомене, че голям минус за развитието на медиите в България е фактът, че законът не позволява електронни медии да бъдат листвани на борсата. Законът за радио и телевизия не е пазарен, остарял е и пречи на развитието на бизнеса. Надявам се много скоро да бъде променен в положителна посока.
► Ще има ли съществени промени в профила на Тв2?
- Категорично не. Телевизията ще запази своя развлекателен облик, но ще се опитаме да доразвием потенциала й и да затвърдим позициите й.
► в какъв сектор смятате да насочите инвестициите си?
- Нищо ново няма да се случва около мен. Инвестирам в голф игрища отдавна и ще продължа да го правя. Хонорарът ми за тази сделка е 300 хил. USD и ще правя с тях каквото пожелая.
- очаквате ли други крупни сделки в медийния сектор у нас?
- По принцип всичко се продава. И bTV, и Нова проучват възможности и търсят купувачи, но може да се коментира едва когато има нещо сигурно. Самите медии ще го оповестят в публичното пространство. Всеки може да продаде бизнеса си, стига да го устройват условията и парите, които ще получи.

сряда, 30 юли 2008 03:38:34

Няма коментари: