понеделник, 28 юли 2008 г.

Facebook се свърза с широка Web общност

Computerworld - 12 стр.
Facebook се свърза с широка Web общност



Facebook пусна нова услуга към своята социална мрежа, която дава възможност на хората да вземат своя профил от Facebook и да го използват в други уеб сайтове.
Наречена Facebook Connect, услугата бе обявена през май, а първото й публично представяне бе направено на развойната конференция на Facebook f8 в Сан Франциско. Бе демонстрирано как услугата работи със сайтове като Digg, Citysearch и Six Apart.
Когато потребител на web сайта Digg качи някакво съдържание в него (новина, снимка или видео), полето за логване в сайта му да дава възможност да се свърже като клиент на Digg или на Facebook. Ако избере варианта Facebook, тогава всички неща, които е качил в Digg, ще се появят и във Facebook. Освен това той ще има възможност да види кои от приятелите му са в Digg и да си контактува с тях
Ако със своя Facebook акаунт потребителят се свърже към Citysearch, то снимката от facebook профила му ще се появява при всяка негова изява Citysearch заедно с линк към профила. Статиите в Citysearch също ще се показват в полето му във Facebook.
Услугата бе показана от основателя на Facebook Марк Цукерберг на конференцията за разработчици f8. Той я нарече "нашата версия на Facebook за останалата част от Web." Настройките за конфиденциалност във Facebook също продължават да важат, т.е. хората могат да избират кои снимки и друга информация да показват, и кои не.
Някои разработчици бяха доста ентусиазирани от услугата като средство за увеличаване на трафика към техните приложения и сайтове. Хората могат да използват услугите на други сайтове без нуждата да се регистрират, просто ще използват вече подадената към Facebook информация. А дейността им по другите сайтове ще се регистрира и в тяхното Facebook поле, така че техните приятели ще виждат, на практика, реклама за другия сайт.
Facebook Connect ще се конкурира с услугата MySpace Data Availability, също обявена през май. Разработчиците вече могат да ползват инструмента Facebook Connect, но първите резултати се очакват през октомври, допълни Цукерман.
Голяма част от ръста на Facebook през миналата година се дължи на международните потребители, допълни шефът на компанията. Тези потребители са надхвърлили 50 на сто от всички посетители на сайта през 2007 г., а в момента дори доближават 68%, каза още той.
Facebook има около 90 млн. потребители, при около 24 млн. през миналата година. Все още сайтът е доста по-назад от MySpace по отношение на ежедневните посетители, твърдят от компанията за интернет измервания Hitwise. Според анализаторите MySpace е „хванал“ 73% от посещенията в сайтове за социални мрежи през юни, но Facebook нараства много по-бързо, добавят от Hitwise.
IDG News Service

неделя, 27 юли 2008 02:34:20

Няма коментари: