сп. Тема - 62 стр.
Това е неговият глас
Светослав ИВАНОВ
Музикантът Николай Маджаров-файчето озвучава повечето летни реклами
Като се каже режисьор на дублажа, веднага си представяме легендарната Трендафилка Немска. Като стане дума за рекламен глас, пък се сещаме за този на Силвия Лулчева, познат от десетки тв слотове. Към тяхната компания вече можем да причислим и плътния тембър на бившия член на електронното дуо „Тибетски сърца" Николай Маджаров-файчето, който озвучава повечето летни клипове. От няколко години той работи като музикален мениджър на звукозаписното студио „Провижьн груп" и по съвместителство редовно е глас на рекламите, които фирмата му прави. „Принципно задачата ми е да напиша музиката, а на колегите ми - да я смесят с вече готовия текст и картина. В нашия бизнес обаче думите често се сменят 6 хода на работата. И за да не се налага да чакаме всеки път актьорът да идва и да чете, започнах „работно" да записвам. Чак когато клиентът одобреше окончателния вариант, викахме професионалния четец. В един момент обаче някои клиенти започнаха да се отказват от услугите му. Твърдяха, че моето „маркиране" им върши чудесна работа. Така преди около месец „ГлоБул" официално ме избра за глас на следващите си кампании", обяснява Маджаров. Досега Файчето е озвучил над 200 тв клипа. В момента в ефир вървят пет реклами с негово участие. В тази на ОББ той призовава: „Заживей на широко." Чуваме го да хвали новата бутилка на „Шуменско пиво". Тембърът му влиза и 6 три спота на „ГлоБул" - един със Слави Трифонов и Конфуций и два за мобилните интернет устройства на оператора. Все пак основната му работа си остава правенето на музика за реклами. Досега Маджаров е създал фона в над сто български клипа. Автор е и на рефрена Open up от глобалната кампания на „Нескафе", излъчена в над 60 страни. Парчето сериозно се „заби" в съзнанието на потребителите и затова фирмата нае българинът да напише музиката за глобалния lounge на марката по случай 70-годишнината на кафето, Файчето е изпълнявал също поръчки за международни проекти на „Кока-Кола" и „Амстел". По нотите му скоро ще върви Канал 1 на БНТ. Както „ТЕМА" вече писа, от септември телевизията сменя името си на БНТ 1. Ново ще бъде не само логото на програмата, но и музикалните й „шапки". Бившият DJ вече е готов със сигнала на „По света и у нас". 90-секундната композиция е изпълнена от симфоничния оркестър на държавното радио. „Преценихме, че сигналите на БНТ 1 трябва да звучат сериозно и достолепно - разказва файчето. - Останалите около 80 шапки също са записани от симфоничния оркестър." Електронната музика твърдо е зад гърба на бившето тибетско сърце, Файчето няма планове пак да пише парчета за Мариус Куркински или Ирина Флорин. „Искам обаче да съм ясен. Не съм т.нар. сърдит артист, който гледа на работата си в рекламата като на демонстрация, че преди не е бил разбран. Правя композиции за реклами по своя воля. Според мен няма нищо лошо да пишеш музика по задание, ако тя изпълнява предназначението си. Това говори за професионализъм и за правилно отношение към материята. Избягвам единствено стилове, които са извън моята творческа естетика - например рок. Когато имам подобни поръчки, насочвам клиентите към колеги. Голяма загуба за бранша е, че в него вече не работи Румен Бояджиев от ФСБ. Има обаче и още няколко много добри автори - Мага, Мая Попова..."
***
Текст под снимка
В момента в ефира на телевизиите вървят пет реклами с участието на файчето
неделя, 27 юли 2008 01:45:24
понеделник, 28 юли 2008 г.
Това е неговият глас
Етикети: сп. Тема
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар