понеделник, 28 юли 2008 г.

Не подхождайте лекомислено към домейните

Дневник - 14 стр.
Не подхождайте лекомислено към домейните

Яна ИВАНОВА, ICYGEN

Изборът на добър URL за марка е част от маркетинговия план
Изборът на добър домейн е само половината от маркетинговата битка. Начините на показване на вашия URL могат да окажат добро или лошо въздействие на вашата марка. Все още цялостното интегриране на домейни в маркетингова стратегия не е добре познато. URL подборът и начинът на разполагането му често се пренебрегват в онлайн реклами. Някои компании, усетили тенденциите в тази сфера, закупиха генерични URL адреси за развитието на позицията на дадена марка на пазара - например руската водка „Стандарт" изкупи Vodka.com за 3 милиона долара и така си осигури лидерско място в онлайн пространството. Допълвайки БрандИмето. com с ВашиятПродукт.com, ВашатаКатегория.com или ВашиятСлоган.com, определено звучи като добър подход. Въпреки това изборът на добър URL за подкрепа на вашата марка е само началото. Ефективното интегриране на домейна в маркетинговия план изисква внимателна насока. Все повече и повече данни показват, че хората, изложени само на графични онлайн реклами, посещават сайтовете и в по-късен етап. За тези мотивирани потребители има два начина да търсят рекламодателя. Първият е да въведат URL адреса, ако са го запомнили. Вторият е да го потърсят в мрежата. Какво мислите, че ще направи посетител, който е видял рекламата в Yahoo?
Маркетологът ще се принуди да плати двойно за улавянето на този посетител - веднъж за импресията и веднъж за търсенето в мрежата. Затова не е лошо да се знае кои са най-добрите практики за подбор и развитие на URL. Това, което може да направите
• Когато това е възможно, ползвайте YourBrandName. com
• Когато не е налична, използвайте YourBrandName. net
• Ако и com., и net. са заети, потърсете ново име на търговската марка
• Използвайте Yourslogan. com, когато пускате интегрирана медийна кампания
• Ползвайте поддомейни, когато искате да доведете посетителите до по-дълбоко място във вашата страница - например Product. YourBrandName.com. Според изследвания на специалисти човешкото око е обучено да търси домейн и игнорира всичко, което идва след това, така че поставянето на слаш (/) не работи
• Уголемете първите букви на всяка дума и/или използвайте различни цветове или потъмняване, което ще помогне всяка дума да се открои
Никога не правете
• Не използвайте съкращения или номера, освен ако вашата марка е широко известна с такива
• Не използвайте YourProduct.com или YourCategory.com като заместител за YourBrandName.com. Те трябва да се използват само като допълнения
• Не поставяйте тирета и слашове в името
• Вече може и да не се включват трите www. Всички ние знам как да отидем в World Wide Web, за да ви намерим
• Не сливайте думите, (леснолиразбиратекъдезапочваисвършва)?
• Не поставяйте вашия URL в дъното на една реклама. Никой не обикаля с бинокъл наоколо:) Хотелите с марката Quito например са осъзнали важността и начина на представяне на домейна си, като са интегрирали по добър начин логото и URL. Спазили са и правилото за уголемяване на буквите за по-добра видимост и четимост.
Затова пък салонът Just the Way You Like It напразно е направил реклама на сайта си, който е justthewayyoulikeit.com, който се разчита изключително трудно. Така че не подценявайте силата на домейните, преди да стартирате собствен уебсайт и рекламна кампания, и се уверете, че сте заложили на правилната URL стратегия.

четвъртък, 24 юли 2008 04:24:24

Няма коментари: