четвъртък, 31 юли 2008 г.

Марковите библии

Пари - Топ марките - 2 стр.
Марковите библии



Някои марки имат по-голямо влияние от други поради своята популярност, потребление, качество или новаторството си. Бихте ли казали кои са търговските брандове, които първи изникват в ума ви, независимо дали лично ги ползвате или не? Някои други? Нейно Величество Марката. Тя е бляскава, завладяваща, неустоима, тя предизвика дори езикова революция -лайфстайл, шопинг, имидж, визия... А поредната магия на марките - напр. Marc Cain. Той е плод на въображението на изпълнителния директор на марката Хелмут Шлотерер. Именно Шлотерер измисля никога несъщест-вувалия италиански стилист Marc Cain. Cain е италиански дизайнер на висша мода с USA паспорт. Двете му главни страсти са красивите жени и разбира се, бързите коли. И един хубав ден се пребива в жестока катастрофа, шофирайки ферарито си. Това няма нищо общо с действителността. Апропо, марката Marc Cain откри бутик у нас.
ЛЕГЕНДАРНИТЕ БРАНДОВЕ – КОИ СА ТЕ, КАК СЕ СЪЗДАВАТ И КАК СЕ УПРАВЛЯВАТ
Има марки, но има и легендарни марки. За потребителите те са онова, което са пророците за вярващите. Когато тези марки говорят, потребителите слушат внимателно. Когато тези марки действат, потребителите ги следват. Когато потребителите описват тези марки, в описанията им са вплетени емоционалност, персонална идентификация и личностна философия. Те не са просто маркетингова конструкция - те са образи в живота на потребителя... Това е само част от фразите, с които Лорънс Винсент пленява читателя в блестящата си книга "Легендарните марки", издадена у нас от Кръгозор. Изданието разкрива формулата за сътворяването на легендата на марката и посочва начините, по които легендарните брандове общуват със своите последователи, откроява примери от практиката, предлага средства и техники за изготвяне на подходящото повествование, изследва ролята на комуникациите извън телевизионните и печатните реклами.
СМЪРТЕН ГРЯХ
Рекламата работи най-вече с психологическите, а не с физическите характеристики на стоките, твърди Христо Кафтанджиев в книгата си "Хармония в рекламната комуникация - Много презаредена", издадена от Сиела. Луксозното томче, което отбелязва вече 6-о издание, е ужасно далеч от скудоумните писания на тази тема. Обикновено приписват на рекламата всевъзможни смъртни грехове и особено този, че манипулират потребителите. Но се забравя, че това е абсолютно вярно и за останалите общувания. Въпросът не е в това дали ни манипулират или не, а дали го правят в границите на доброто възпитание и на обществения договор, смята Христо Кафтанджиев.
ЛЮБОПИТНО
И накрая нещо любопитно - Доналд Тръмп има подадени заявки за 91 търговски марки, включително и за Златно пиво Тръмп и Доналд Тръмп ароматът. Опитът му обаче да регистрира търговска марка върху фразата Уволнени сте! се оказа неуспешен. Чудесно, нали!
***
ТОП 100 за 2008
1 Coca Cola
2 Nokia
3 Samsung
4 Mercedes
5 Sony
6 Devin
7 Zagorka
8 Adidas
9 Ariel
10 Milka
11 Kamenitza
12 Gorna Bania
13 Danone
14 Panasonic
15 Nivea
16 Pepsi
17 Opel
18 Nestle
19 Puma
20 Leki
21 KEN
22 Indezit
23 LG
24 Bonux
25 Kaliakra
26 Siemens
27 Fanta
28 Ford
29 Avon
30 BMW
31 Eho Savex
32 Sony-Ericsson
33 Nova Brazilia
34 VW
35 Bella
36 Philips
37 Svoge
38 Victory
39 Ariana
40 Delta
41 Audi
42 Aroma
43 Bankia
44 Sachi
45 Nike
46 Mtel
47 Naroden
48 Cappy
49 Borovec
50 Nescafe
51 Globul
52 Motorola
53 Teo
54 Dove
55 Gorenije
56 Gillette
57 Peugeot
58 Morena
59 Spetema
60 Renault
61 Oriflame
62 Peshtera
63 Whirlpool
64 2be
65 Rexona
66 Шардоне Търговище
67 Shumensko
68 Palmolive
69 Bosch
70 Purshevica
71 Fa
72 ВECO
73 Queen's
74 Olineza
75 Elena
76 L'oreal
77 Pirinsko
78 Na baba
79 Tandem
80 METRO
81 Orbit
82 Colgate
83 Astera
84 Hisar
85 Sami M
86 Jacobs
87 Toyota
88 Chicco
89 Sezoni
90 Evterpa
91 Citroen
92 Vivatel
93 Fiat
94 Mazda
95 Persil
96 Lavazza
97 Mura
98 Boni oborot
99 Vereia
100 Tuborg
***
ТОП 100 за 2007
1 Coca Cola
2 Nokia
3 Sony
4 Mercedes
5 Samsung
6 Panasonic
7 Ariel
8 Milka
9 Nestle
10 BMW
11 Nivea
12 Toyota
13 LG/Coldstar
14 Adidas
15 Siemens
16 Volkswagen
17 Sony-Ericsson
18 Audi
19 Gillette
20 Загорка
21 Avon
22 Opel
23 Indesit
24 Своге
25 Danone
26 Nescafe
27 Philips
28 Ford
29 Каменица
30 Pepsi
31 Bosch
32 Nike
33 Морена
34 Нова Бразилия
35 Peugeot
36 JVC
37 Motorola
38 Hewlett-Packard
39 Palmolive
40 Dove
41 Oriflame
42 Citroen
43 Heineken
44 Globul
45 Victory
46 Orbit
47 Rexona
48 AEG
49 Colgate
50 Ariston
51 Galina Blanca
52 Ариана
53 Zanussi
54 M-Tel
55 Gorenje
56 Yamaha
57 Bonux
58 Renault
59 Delta
60 Мултипак
61 Леки
62 Johnie Walker
63 Whirlpool
64 Diesel
65 Cappy
66 Калиакра
67 БТК/Vivatel
68 Копрен-Монтана
69 Volvo
70 Fanta
71 Tuborg
72 Мура
73 2be
74 Fa
75 На баба
76 Tide
77 Тандем
78 Пиринско
79 Булдозер
80 Schneider
81 Арома
82 Gamier
83 Versace
84 Боровец
85 Пършевица
86 Банкя
87 Пещера
88 Manhattan
89 Chicco
90 Persil
91 Marlboro
92 Сачи
93 КЕН
94 Eho
95 Zewa
96 КФМ
97 Дипломат
98 Астера
99 Nissan
100 Fiat
Източник: Синовейт
четвъртък, 31 юли 2008 05:18:55

Няма коментари: