четвъртък, 31 юли 2008 г.

Европеецът предпочита стоки от стария континент

Пари - Топ марките - 18 стр.
Европеецът предпочита стоки от стария континент

Дарина ЧЕРКЕЗОВА

Изследване на Reader's Digest класира най-предпочитаните марки за осма поредна година
Съвременният европеец използва телефон Nokia, бялата козметика на Nivea, пазарува с кредитна карта Visa, има фотоапарат Canon, a компютърът му е HP. Общо взето, това е профилът, който му създава последното изследване на световното издателство Reader's Digest (Рийдърс Дайджест) - European Trusted Brands 2008. Целта е да се определят марките, на които потребителите имат най-голямо доверие и ги предпочитат пред останалите. Тази година проучването се провежда за осми пореден път и обхваща 16 европейски държави, включително Русия и Румъния. За да класират марки в 20 категории, от издателството са обработили 23 651 анкетни карти, събрани в периода от април до октомври 2007 г.
Лидерите
Още от старта на проучването Nokia е безапелационен лидер, предпочитана марка в абсолютно всички държави, които са включени в анкетата. Тази година не прави изключение. Почти същото е и отношението им към бялата козметика с марка Nivea, която за последните три години също получава абсолютно мнозинство във вота на европейския потребител.
Среброто
Висока оценка е дадена и на кредитните карти с марка Visa, които са предпочетени в 14 от 16 държави. Изключението са Унгария и Великобритания, където се доверяват най-много на MasterCard и Barclaycard. До миналата година обаче гражданите на Острова също са избирали Visa. Друга традиционна марка за европееца е Canon. Тази година тя успя да измести Kodak в Русия и завладя позиции в Швеция. Марката е избрана от 13 държави без Полша и Румъния, които залагат на Sony, както и Чехия, където правят снимки с Olympus. В класацията на Рийдърс Дайджест намират място и зърнените храни. Оказва се, че в Европа масово се залага на марката Kellogg's, която е предпочитана в 10 страни, Nestle остава на второ място, тъй като е фаворит в 5 държави, а в Унгария предпочитат да хапват Cerbona.
Родното
Оказва се, че когато става въпрос за пари, европеецът се доверява най-много на местните трезори. Така например унгарците избират ОТР Bank, германците - Sparkasse, Credit Agricole и т. н. По същия начин стои въпросът и когато трябва да посочат застрахователна компания. В Австрия залагат на Uniqua, в Белгия на Аха, а в Германия
на Allianz. Националността на компанията дава тежест и когато трябва да се избере туроператор например. Така например англичаните се доверяват най-много на Thomson, австрийците и германците - на Tui, белгийците - на Neckerman, руснаците - на руско-турската Tez Tour и т. н.
Автомобилът
Продуктовият национализъм се запазва частично и при автомобилите. Чехите например залагат на местното производство на Skoda. Така постъпват и французите, които пък избират Renault. В четири държави има фено-ве на Volkswagen - Германия, Австрия, Белгия и Полша. Mercedes се оказва предпочитана марка в Португалия, Румъния и Испания. Финландците и руснаците са дали най-много гласове за Toyota. В Унгария и Холандия се доверяват най-много на Opel, a във Великобритания - на американската Ford.
Компютърът
За марка, която се ползва с най-голямо доверие, може да бъде обявена HP Compaq, тъй като за нея са гласували в четири държави. Освен това обаче още три са посочили просто Hewlett-Packard. Така че победителят определено е HP. Стабилни позиции в Европа обаче имат и от американската Dell. Марката е избрана от общо три държави.
Ommyk-оттам
При домакинските уреди най-популярна се оказва германската марка Miele, която е предпочитана не само у дома си, но и във Великобритания, Австрия, Белгия, Холандия и Швейцария. При търговците на горива най-добър имидж има марката Shell. А категорията Интернет доставчик има най-много локални брандове -16 различни в 16-те страни.
***
НАЙ-НОМИНИРАНИТЕ БРАНДОВЕ В ЕВРОПА ЗА 2008 Г.
Марки, оценени от З и повече страни Брой страни
Nivea (грижа за кожата) 16
Nokia 16
Visa 14
Canon 13
Kellogg's 10
HP Compaq/Hewlett-Packard 7
Ariel 6
Miele 6
Avon 5
Nestle 5
Nivea (козметика) 5
L'Oreal 4
Shell 4
Volkswagen 4
Aspirin 3
Centrum 3
Dell 3
Mercedes 3
Pantene 3
Persil 3
Toyota 3
Yves Rocher 3
Източник: Reader's Digest

четвъртък, 31 юли 2008 05:28:23

Няма коментари: