четвъртък, 31 юли 2008 г.

Някои го предпочитат марково

Пари - Топ марките - 1 стр.
Някои го предпочитат марково

Светлана ЖЕЛЕВА

Фирмите в топ 100 и топ 10 в ревностна конкуренция кой е по-по-най
Палмата на първенството в класацията на в. Пари за най-популярните марки у нас за втора поредна година грабна легендарната Coca-Cola. Нямат грешка мениджърите й, защото е лесно да станеш номер едно, но е трудно да се задържиш на върха. Въпреки че е една от най-разпознаваемите марки, нейните реклами не спират. Само за миналата година българският й клон е похарчил 21 млн. лв., което я прави третия по големина рекламодател у нас след P&G и М-Теl.
Съревнование
В класацията на в. Пари призовите места за поредна година си поделят още Nokia, Samsung, Mercedes, Sony, Devin, Zagorka, Adidas, Ariel и Milka. Силата на Nokia се гради върху вярата, че най-важна е индивидуалността, няма значение чия- на служителя, бизнес партньора или клиента. Всеки е индивидуален, дори докато работим заедно като екип, казва мениджърът Йорма Олила, който тласна Nokia към върха.
Общуването с марките е най-невероятно пътешествие. То е емоция, преживяване, в което обикновените неща се превръщат в необикновени.
Ноу-хау
За подготовката на маркетинговите анализаторски текстове и класации
в изданието екипът на в. Пари се довери на две от маркетинговите агенции у нас - Маркет тест и Синовейт. Синовейт изготви голямата Топ 100 класация на най-познатите марки, а Маркет тест е авторът на поредицата от специализирани класации по продуктови ниши. Общо за подготовката на своите класации двете агенции са анкетирали над 12 хиляди души. Синовейт използва двуетапно проучване, в което участват равен брой мъже и жени. Това е така нареченото ад-хок проучване. То се прави с анкети между потребители и чрез 5 фокус групи, формирани на база пол и възраст. Така върху основата на предпочетените при ад-хок проучването брандове са формирани данните за Най-популярните и разпознаваеми от потребителите брандове.
Показател
Класациите на Маркет тест показват кои са най-популярните брандове в различни продуктови ниши. Брандът е модерната формула на успеха днес. Виталността й зависи от две неща - силата на нейните послания и качествата на продукта, които тя представя. Класациите на в. Пари показват и още нещо - в бранда пулсира и динамиката на времето.

четвъртък, 31 юли 2008 05:16:12

Няма коментари: