понеделник, 29 септември 2008 г.

Дигитални билбордове отчитат вниманието на потребителите

Класа - 11 стр.
Дигитални билбордове отчитат вниманието на потребителите



Нова технология, която позволява на собствениците на диги-тални екрани за външна реклама да отчитат вниманието на потребителите, е на път да промени бизнеса на рекламодателите, пише Advertising Age. Една от компаниите, които предлагат такъв тип системи, е базираната в Тел Авив (Израел) Тги-Media. Чрез специално вградено сканиращо устройство технологията позволява да се установи кои от преминаващите пешеходци гледат към дигиталния екран, както и да се определи тяхната възраст, пол и нивото на интерес към търговското послание.
За разлика от повечето досегашни метрични системи, базирани върху преброяването на аудиторията, новата технология може да прехвърля данни в реално време обратно към централен компютър. Тя има функцията да
отчита всяка секунда информация за потребителите. Това я прави близка по принцип на действие до методите за измерване на телевизионната аудитория.
"Събирането на данни се осъществява чрез устройство, прикрепено към екрана на външната реклама", обясни Джордж Мърфи, главен изпълнителен директор на TruMedia. Той допълни, че уредът може да индикира дали някой наблюдава търговското послание на разстояние от 20 крачки от екрана и под ъгъА 125 градуса. Системата разделя потребителите в три възрастови категории и отчита дали те гледат в екрана непрекъснато, или отделят погледа си за определено време. "Това е изключително важно за рекламодателя, ако иска да разбере дали е привлякъл достатъ-
чно вниманието на аудиторията", коментира още Мърфи.
Критиките заради личните данни
Прикрепеното към системата сканиращо устройство наподобява камера. Неговата функция обаче не е да снима, а само да събира цифрови информация за минувачите. Заради него TruMedia е била критикувана по въпроси, засягащи личните данни. От компанията твърдят, че устройството няма функцията да съхранява образи или каквато и да било друга лична информация. "Няма как да проследим данните, които имаме, и да открием някой от потребителите", категоричен е директорът на компанията. Той поясни, че това не е възможно, защото когато технологията наблюдава някой от пешеходците, информацията за него веднага се изпраща на сървърите на компанията в САЩ, където се съхранява под формата на цифрови файлове. Устройството не може да съхранява снимки или клипове, което прави използването на личните данни на пешеходците физически невъзможно.
Нововъведението започва да навлиза все по-масово и в рекламите в търговските вериги в САЩ. Нейно голямо предимство е възможността й да влияе на потребителското поведение на публиката, като сменя съдържанието на екрана на рекламата в зависимост от възрастта и пола на аудиторията. "За нас е много важен фактът че можем да променим нечие мнение и да стимулираме хората да купуват. Уникалната технология позволява да се достави съобщение на някой, който е склонен да закупи например безалкохолна напитка, но в същото време може да се промени информационното съдържание, ако човекът отсреща е друг", сподели още Мърфи.
По този начин силата на рекламодателите да влияят на мнението за даден продукт ще стане още по-голяма, фактът, че потребителите могат да бъдат наблюдавани, ще изиграе ключова роля върху целия рекламен бизнес и ще спомогне за по-точното определяне на целевите групи, а оттам и за увеличаване на продажбите, твърдят специалистите.

понеделник, 29 септември 2008 03:44:13

Няма коментари: