вторник, 30 септември 2008 г.

За Golden Drum се състезават 16 български агенции

Дневник - 17 стр.
За Golden Drum се състезават 16 български агенции



За наградите на най-престижния регионален рекламен фестивал Golden Drum се състезават 16 български агенции. Фирмите от страната се представят с общо 72 заявки в различни категории. Най-много проекти от България участват в групата „Пресреклама“ (23), следвани от „Външна реклама“ (17). Българското участие е активно и в категорията „Дизайн и ардирекшън“, където са подадени общо 11 заявки. Като най-активни компании се открояват „Публисис Марк“ (Publicis MARC) и „Маккан Ериксон“ (McCann Erickson), които представят по 12 свои проекта. Следват ги „Ноубъл графикс“ (Noble Graphics) с 9 заявки и първенците от тазгодишното издание на Фестивала на Асоциацията на рекламните агенции (ФАРА) „Огилви енд Мей-дър“ (Ogilvy and Mather) с 8. Кампанията на „Огилви“ за WWF „Аномална България“, благодарение на която агенцията стана победител на родния фестивал, обаче няма да бъде представена на Golden Drum, защото не е подадена до 4 септември, когато изтече срокът за приемане на заявките.
За наградите на фестивала ще се състезават общо 2753 проекта от целия континент. Най-активни в Порторож са руските агенции, които са представили 251
проекта. След тях се нареждат румънските компании - 249. Най-голяма ще е конкуренцията в прескатегорията, където има 610 заявки, и за телевизионен клип - 421. Фестивалът ще се проведе от 6 до 10 октомври, но някои от журитата в различните категории вече започнаха работа по пресяване на участията. Комисията начело с Курт Георг Дийкерт, която оценява проектите в групата „Дизайн“, вече е прегледала 415 плаката, които се състезават в специалната надпревара за реклама на Словенския туристически борд. От тях са избрани 43 проекта, които ще бъдат представени по време на фестивала. Рекламното жури, оглавявано от Пер Педерсен, и журито за медийна кампания начело с Кристоф Кови вече отсяват финалистите, които ще бъдат поканени да представят работите си на живо в Порторож. За пръв път тази година на рекламния форум в Словения ще бъдат дадени награди на продуцентски компании и на рекламодателите. Първата ще се връчва като резултат от точките, които носи всяка отделна реклама, произведена от една агенция. Втората ще се връчва за най-добро постижение при производството и ще се определя от членовете на журитата. При рекламодателите - клиенти на рекламните агенции, организаторите ще дават награда във всяка една от 18-те продуктови категории. За втора поредна година българската индустрия ще има свой представител в журито - криейтив директорът на „Ню Момент Ню Айдиъс“ (New Moment New Ideas) Емил Захариев. Той ще оценява заявките за най-добра медийна кампания.

вторник, 30 септември 2008 04:34:45

Няма коментари: