вторник, 30 септември 2008 г.

US медийни компании с най-нисък ръст на приходи от 2001 г. насам

Класа - 11 стр.
US медийни компании с най-нисък ръст на приходи от 2001 г. насам



4,6% ръст на приходите са отбелязали 100-те най-големи медийни компании в САЩ през 2007 г., сочи класация на Advertismg Age. Това е най-бавното увеличение на печалбите от рецесията през 2001 г. насам. Стоте водещи компании са прибавили през миналата година към нетния медиен приход на САЩ $299,1млрд.
В класацията се вземат предвид и начините, по които компаниите извличат приходите си като традиционни медии, интернет услуги, кабелни мрежи и производство на филми Източниците отчитат още и рекламата, абонамента, продажбите на билети за кино и DVD-ma, както и таксите от тв продукции или лицензиране.
AdAge публикува класацията "100 водещи медийни компании" от 1981 г. до сега. В първото й издание общият приход на компаниите е бил $29,5 млрд., което е едва една десета от постъпленията на участващите в тазгодишната
подредба. Ниският ръст на постъпленията в медиите се дължи на забавянето на икономиката - брутният вътрешен продукт през последната година е най-малък от 2002 г. насам -2%, което е доказателство за икономическия спад. От всички медийни сектори най-печелившият е дигиталният. Неговите приходи са се покачили с 10,8%. На второ място остават кабелните мрежи с 10,6%, а последни в класацията са вестниците - при тях приходите са спаднали с 6,8%. Time Warner е № 1 С нетни печалби от $35,6 млрд. компанията Time Warner се нарежда на първо място в листата на AdAge. Корпорацията е лидер от 1995 г. с постъпления, равняващи се на 11,9% от общите медийни приходи за всичките 100 компании в класацията. Това означава, че почти един на всеки осем долара, похарчени от рекламодатели и потребители за продукти и услуги, е неин.
Time Warner вероятно обаче ще изгуби водещите си позиции с обособяването на най-големия си сегмент Time Warner Cable като нова компания. Без него приходите на Time Warner ще се свият до $21 млрд., с което ще се нареди на второ място по големина в САЩ след Comcast Corp., чиито постъпления възлизат на $26,9 млрд.
В Топ 10 на класацията AdAge поставя и три кабелни и сателитни компании: Comcast, DirectTV Group u Dish Network Corp. Този сегмент е отчел общо рекордните 31% приходи за 2007 г. Когато Time Warner Cable се обособи като самостоятелна компания, тя също ще влезе в класацията през следващата година.
Високият ръст при кабелните оператори може да създаде грешно впечатление за приходите на медийната индустрия. Ако се изключат техните постъпления, печалбите на медийния Топ 100 ще имат ръст само от 2,4%. Кабелните и сателитните оператори са вторият no-големина източник на приходи с 13,4%, следвани от телевизионните мрежи, които отбелязват 10,6%. Печатните медии се класират четвърти, осигурявайки 10,4%» от медийните постъпления.
По-малко сделки На полето на медийния пазар сделките със сливания и придобиване на дадени компании са намалели драстично от началото на годината след свиването на кредитните и капиталовите пазари. Досега са оповестени само 5 медийни сливания в САЩ, оценени над $250 млрд. Най-голямата от тях е продажбата на Weather Channel на Landmark Communications на компанията NBC Universal, принадлежаща на General Electric Co., за $3,5 млрд. За сравнение през миналата година са се осъществили 14 сделки, надхвърлящи 250 млрд. долара. Сред най-големите са придобивката на Tribune Co. от компанията Sam Zell; сливането на холдингите Sirius Satellite Radio c ХМ Satellite Radio и покупката на Dow Jones & Co от News Corp. на Рупърт Мър-док.

вторник, 30 септември 2008 03:41:08

Няма коментари: