събота, 4 октомври 2008 г.

Бой за барабани

Капитал - 46 стр.
Бой за барабани

Борислав КАНДОВ

За 15-и път нова Европа мери рекламните си постижения на фестивала Golden Drum
Ти с кого ще пътуваш, има ли място при вас, кога тръгвате, хайде, ще се видим по пътя.
Дни преди началото на рекламния фестивал Golden Drum това са част от репликите, които можете да дочуете от телефонните разговори на част от българските рекламисти. За седмицата между 5 и 10 октомври те ще се пренесат на словенското крайбрежие, за да видят как стоят техните работи на фона на останалите от региона на нова Европа и евентуално да видят някоя и друга интересна презентация. А такива тази година няма да липсват.
Траяска Романиа маре!*
Тази година руските агенции успяха да изпреварят румънските, които традиционно са най-активните участници на Golden Drum, макар и само с две заявки повече - 251 руски ще се борят с 249 румънски предложения. Ще бъде любопитно дали румънският офис на McCann Erickson ще успее за трети път да спечели приза "Златна роза", който се дава на най-добрата агенция за годината.
На този фон 72-те български заявки стоят малко скромно, още повече че те са по-малко, отколкото на предишното издание на Golden Drum (кои агенции участват - виж в таблицата). Да се надяваме, че тази година родните рекламисти са заложили повече на качеството, отколкото на количеството. За съжаление няма да видим две от най-силните кампании, които се състезаваха (и печелеха награди) на родния ФАРА това лято - "Аномална България" на Ogilvy & Mather и "Първо сме хора, после сме различни" на студио "Ентусиазъм".
Първата добра новина, касаеща българските агенции тази година, е, че кампанията Elevating Bar на агенция DeConi за марката скоч Famous Grouse е допусната до втория кръг на състезанието при медийните кампании. В журито на тази категория е и Емил Захариев, криейтив директор на New Moment New Ideas Company.
Виж легендите
За разлика от миналата година, когато организаторите определено бяха претупали избора на лектори, които да изнесат презентации пред публиката, този път списъкът е впечатляващ. Присъстващите ще могат да видят легенди като Джон Хънт, световен криейтив директор на TBWA, Ерик Вервроген, президент и изпълнителен криейтив директор на една от най-награждаваните рекламни агенции - TBWAParis, Боб Мур, главен криейтив директор на Publicis USA, регионалната легенда Адриан Ботан, преди криейтив директор на румънския офис на McCann Erickson, а сега регионален криейтив директор на агенцията за Централна и Източна Европа, и др.
След края на ФАРА тази година част от членовете на журито коментираха, че има доста неща, които могат да се представят добре на Golden Drum. Да видим дали техните прогнози ще се сбъднат.
*Да живее Велика Румъния - от румънски.
+Развитието на фестивала можете да следите всекидневно на capital.bg/adblog
***
Текст под снимка
„Пространство за игри“ е темата на Golden Drum тази година
събота, 4 октомври 2008 03:29:16

Няма коментари: