петък, 12 септември 2008 г.

Мрежата отбягва новините

сп. BusinessWeek - 63 стр.
Мрежата отбягва новините



Есента обещава свежи сайтове в леките жанрове
Докато повечето от нас се наслаждаваха на последните дни от отпуската в края на август, хора, лишени от сън, които действат обикновено в мрак, стояха залепени за компютрите си и четяха богатия списък от нови сайтове, които ще се нароят тази есен. В някои от тях ще участват известни имена от старите и новите
медии.
AOL довършва голям сайт за млади жени, който ще се появи в края на септември, вероятно под името LemonDrop. Turner Networks са на последната права в тестовете на сайта за млади жени TheFrisky. Разработва го инкубационна група към кабелния гигант Time Warner и той едва ли ще е единственият нов сайт на Turner тази година.
Дигиталният отдел на Hearst Magazines работи с MSN на Microsoft по delish.com. Сайтът ще отразява местните фестивали за храни и какво става в реалити предаването Главен готвач, ще предлага също рецепти и съвети за готвене. И My Space на News Corp подготвя сайт за жени, макар че един от шефовете, запознат със социалните планове на групировката, заяви, че стартът няма да е преди началото на 2009.
Говори се и за The Daily Beast на бившия редактор от New Yorker Тина Браун, който тя ще отвори с подкрепата на Бари Дилър. The Daily Beast ще комбинира избора на редакторите с най-доброто от магазинния тип статии. Друг журналист, който минава онлайн, е Кийт Бланчард, помогнал за растежа на сп. Maxim. Той твърди, че авантюрата му не е свързана с медийна компания, но си е осигурил финансова помощ за The Daily
Lowdown, определяйки го като сайт, насочен към мъже. "Имам още идеи за списанието, но в мрежата ще ги реализирам по-бързо", обяснява Бланчард.
С изключение на The Daily Beast, всички споменати начинания избират по-леки теми, далеч от новините и бизнеса. Амбициозните новинарски сайтове изискват много хора, а по-леките са по-евтини за пускане. Привлекателността на този модел е, че се използват хора на свободна практика, че се привличат милиони посетители с минимален персонал. LemonDrop, ако името му остане същото, ще бъде по образеца на Asylum - сайт на AOL за млади мъже. Пуснат миналия декември, той привлече над 3.3 млн. уникални посетители през юли 2008, сега е шести според ранг листата на comScore за най-предпочитаните развлекателни сайтове. Asylum тръгна с двама щатни редактори, които набъбнаха до петима, посочва вицепрезидентът по програмирането на AOL Бил Уилсън.
Пейзажът от по-леки сайтове е по-раздвижен. Новините и бизнесът са доминирани от дългогодишните играчи Yahoo!, Finance или Drudge Report. Ho при мъжките, дамските и забавните сайтове има съвсем нови играчи. (Например TMZ.com на AOL.) Дори по-скорошни попълнения като HolyTaco (сайт за мъже, притежаван от Break Media) увеличават трафика си до нива, които скоро може да ги издигнат до най-високата степен в тяхната категория. За разлика от установените аутлети в новините и бизнеса, доминиращите играчи в тези ниши забавиха ориентацията си към мрежата. Сайтът на най-продаваното женско списание Cosmopolitan на Hearst не е сред най-посещаваните 15 дамски сай-та. Според висш служител на ме-дийния конгломерат проблемът е, че компанията придоби пълен контрол върху сайта от бившия партньор eVillage едва през май 2007.
Предстоящите онлайн проекти дават ясна представа за информацията, която търсим в уеб пространството - избираме ле-коватото пред сериозното. Отдавна.

петък, 12 септември 2008 04:01:07

Няма коментари: