петък, 12 септември 2008 г.

US рекламни агенции се страхуват от съюз между Google u Yahoo

Кеш - 24 стр.
US рекламни агенции се страхуват от съюз между Google u Yahoo



Заплануваното сътрудничество между Google и Yahoo в областта на рекламата срещна съпротива - Съюзът на рекламните агенции в САЩ е подал жалба до съдебното министерство. Те се опасяват, че бъдещият монопол на двата интернет концерна заплашва рекламния бизнес, оповести немското интернет издание на Financial Times.
Коопериране между Google и Yahoo означава 90% контрол върху рекламирането при търсачките, се казва в писмо на ANA (Association of National Advertisers), към която принадлежат 400 члена като например General Motors, Procter & Gamble u Apple. Евентуалното партньорство ще доведе до парализиране на целия бизнес и вероятно ще се стигне до големи увеличения на цените за желаещите да рекламират.
Освен това качеството на рекламите на интернет концерна Yahoo ще се вдигне при съвместна работа с Google. Според говорител на Google кооперирането нямало да окаже влияние върху цените. Google и Yahoo в значителна част поддържат бизнеса си благодарение на постъпленията от реклама при търсенето на определена дума. При това има и нови признаци, които показват, че растежът се забавя - броят на кликванията върху платените обяви в сравнение с резултатите от търсенето на Google, които досега бяха главната дейност на Google, е дръпнал назад с 1% спрямо първата четвърт на 2008 г. В сравнение с втората четвърт на 2007 г. американските потребители са кликвали 19% повече върху рекламните обяви, а през третата четвърт на 2007 г. растежът е бил 45%. За да задържи тази положителна тенденция, Google се решава да кооперира дейността си с Yahoo през юни 2008 г. В този случай Google ще може да продава рекламните обяви и на сайтовете, собственост на Yahoo. Приходите от оборота щели да се поделят между двете компании. Все пак предстои общата им дейност да мине през проверката на американските картелни служби. До момента представителите на рекламния бизнес се въздържаха от критики. Някои рекламни агенции пък са били убедени от предимствата, произтичащи от съвместната работа между Google u Yahoo, съобщава още Wall Street Journal. Кеш

петък, 12 септември 2008 02:47:01

Няма коментари: