понеделник, 8 септември 2008 г.

Корпоративните блогове

Hicomm - 30 стр.
Корпоративните блогове



Новата мода бавно, но сигурно превзема бизнеса
Като чуете за корпорация или голяма компания. кое е първото, което ви идва наум като асоциация? Мога да се обзаложа, че е бели якички, офиси с отворени пространства за служителите и строги правила. Времето на Високите технологии обаче започна да променя всичко това - от наложеното неофициално облекло, през възможността да се работи от вкъщи (или практически навсякъде) и се стигне до... корпоративните блогове. Напоследък всеки сайт на голяма компания и всеки по-голям проект е придружен от онлайн дневник. Само допреди няколко години малцина знаеха какво е блог, а ето че днес вече трябва да има отделна категория за корпоративния блогинг.
КОМУНИКАЦИЯ ОТ НОВ ТИП
Новите реалности налагат преориентиране в начина на поднасяне на информацията и дискусиите по определени теми. Естествено първи осъзнаха необходимостта от създаване на бизнес блогове технологичните компании, но те вече са последвани от все повече фирми от други браншове. Колкото и тромава да е една корпорация. не е толкова сложно да осъзнае, че създаването и поддържането на бизнес блог можо само да добави стойност към ценността й, като се превърне в място за споделяне на информация и новости и разясняване на концепции, при това разчупено и непринудено, а защо не и с чувство за хумор. И ако личните блогове са форма на уникално себе-изразяване, то корпоративните „дневници" са преди всичко съвременно маркетингово средство за доближаване до аудиторията. Едно от най-сериозните им преимущества е прекият контакт с потребители, клиенти, партньори или просто почитатели на дадена марка. Естествено е всеки от тях да предпочете да проведе интелигентен разговор с представител от компанията, вместо само да бъде облъчван от нея с (в повечето случаи) безлични рекламни послания, след което да реши дали да бъде клиент или не.
ЗАЩО БИЗНЕС БЛОГ?
Краткият отговор: защото в повечето случаи говори за компанията по-адекватно, отколкото частта „За нас" на корпоративния сайт.
Но ето и по-обстоен отговор: блоговете са новият ценово ефективен начин за бърза комуникация, при това с получаване на обратна връзка от аудиторията читатели, независимо дали те са колеги, конкуренти, медии, настоящи или потенциални клиенти. Бизнес блоговете имат няколко съществени предимства. Сравнени с широко разпространения HTML нюзлетър, който се използва от компаниите като маркетингов инструмент и средство за комуникация с настоящи и потенциални клиенти, блоговете нямат общо с електронната поща и с това удобно избягват задръстените пощенски кутии и спам филтрите, а читателите могат да се абонират за нови постове чрез RSS. Друго преимущество на бизнес блога - инвестицията в тях е минимална, а са безкрайно лесни за поддръжка откъм интерфейс и публикуване на информация, без форматиране, без сложни кодове. Освен всичко изброено дотук, търсачките „обичат" блоговете, особено редовно обновяваните. Така че колкото повече се пише, толкова по-сериозен трафик се генерира към фирмения сайт, без да се налага използването на SEO услуги. Следващ отговор: във време, когато вече никой не слуша традиционните маркетингови послания, бизнес блогът може да бъде превърнат в модерен начин за комуникиране на послания, който е уникален, а защо не и колоритен. Разбира се, за да е ефективен бизнес блогът, той трябва да има цел - обикновено тя е близка до тази на нюзлетъра - да изгражда имидж и доверие между компанията и клиентите, така че продуктите и услугите й да са top of mind, когато са готови да купуват. Затова бизнес блоговете се фокусират върху съдържание и теми, които са полезни за съответната аудитория. Не е необходимо постовете да бъдат cool, но и не трябва да бъдат някакви скучни доклади, no-скоро е добре да са успешен баланс между индивидуалност и полезно съдържание.
ДЛЪЖНОСТ КОРПОРАТИВЕН БЛОГЪР
Във всяка фирма се спотайва по един потенциален „блогир", който си служи добре с думите, независимо дали това е част от длъжностната му характеристика или
не. Въпросът е компанията да го открие и да му повери комуникацията с аудиторията. Естествено далеч по-атрактивно е, когато известните CEO-та в големите корпорации сами поддържат блоговете и с личността си привличат хиляди читатели. Дали наистина те сами пишат публикациите си и кога успяват да правят това, е отделна тема. Но те са изключително ерудирани, обикновено корифеи в своята област, специалисти с години професионален опит зад гърба си, които имат какво да споделят и го правят с размах, придавайки лице и човечност на иначе строгия корпоративен имидж, традиционно състоящ се от лого типове, продукти и сайтове на всички възможни езици. Обикновено тонът, наложен в блоговете, е откровен, автентичен и спонтанен. Което е доста различно от традиционния маркетингов стил на големите компании. Именно поради този факт публикуването на постове на корпоративния блог, се оказва по-близко и по-привлекателно за потребителите и почитателите на марката. Това е пространството без филтър, където те могат да прочетат на моменти остри мнения, поднесени според случая с чувство за хумор или сериозен тон. И макар че корпоративните блогъри не са журналисти, те убедително изразяват мнение, заемат позиция по определени въпроси, анализират или разясняват стратегии и нови проекти. Значимостта и популярността на блога в общия случай се определя от броя на читателите му и от броя на другите блогове, които водят до него, от „жуженето", което причинява в блогосферното пространство със съдържанието и дизайна си. но и от уникалния стил на корпоративния блогър.
***
Блогосферата или общността на активните блогъри е нараснала от дузина през 1999 г. до зашеметяващите над 4 милиона блога към днешна дата. Корпоративните и бизнес блоговете като цяло също придобиват все по-голяма популярност. Изследванията сочат, близо 10% от най-големите американски компании поддържат корпоративен блог, като заделят специални човешки ресурси за публикуването на актуална информация в тях. Тенденциите показват категорично и трайно ориентиране на големите организации към новия тип комуникация, сравнено с предишни години, когато броят им е бил много малък.
***
Етикетът важи за всички
Правилата за създаване и поддържане на бизнес блог са доста идентични с тези на личните онлайн дневници Ето две от тях, които са добро начало за спазване на бизнес блог етикета.
» Свежо и най-вече кратко Колкото и интересен и неустоим да е един блог, ако не се поддържа редовно, аудиторията просто отива да чете (и коментира) някъде другаде Ето защо редовните постове - поне няколко публикации в месеца, а още по-добре - седмично, са от жизненоважно значение за поддържане на интереса към блога. Писането на романи не е препоръчително - кратките, но информативни постове са абсолютно достатъчни. » Използвайте много връзки Ама не в смисъла на „правилните" хора. Препратките към други сайтове, източници на информация, интересни блогове и статии са в основата на самата идея за онлайн дневниците, независимо дали са лични или с бизнес насоченост. Връзките са ценни, и то не само в постовете - категорията What we read обикновено съдържа десетки интересни и полезни линкове към други блогове.

неделя, 7 септември 2008 05:05:38

Няма коментари: