сряда, 19 ноември 2008 г.

Сделките в сектора са трудни

Дневник - Компании&Финанси - II стр.
Сделките в сектора са трудни



Заплахата от свиване на интернет рекламата накара уебкомпаниите да се замислят за сливания в сектора. За разлика от изпадналата в трудности AOL, която лесно стана част от „Тайм Уорнър“, повечето уебкомпании имаха все още сравнително добри позиции в началото на годината преди влошаването на финансовата криза и това затрудни изкупуванията. Преди дни „Гугъл“ се отказа от сделка за поделяне на интернет реклама с основния си конкурент Yahoo!, след като американското правителство заплаши сделката с оспорване. В случая на „Гугъл“ компанията, вече прекалено силна и продължаващата експанзия, би разтревожила антимонополните регулатори. От „Гугъл“ не са разтревожени от провала на споразумението. „Не искаме дълга съдебна битка да ни отдалечи от основната мисия“, пише в блога си Дейвид Дръмонд, правен директор компанията. „Това ще е все едно да се движим по пътя на иновацията с дръпната ръчна спирачка.“
В случая губеща е Yahoo!, която ще страда от намалени рекламни приходи. От компанията обявиха, че са разочаровани от решението на „Гугъл“ да не защити сделката пред съда. В процес е евентуалното изкупуване на AOL от Yahoo!, като преговорите започнаха от април, припомня „Блумбърг“. В края на октомври директори на Yahoo! обявиха, че трупат ликвидни резерви и обмислят възможностите. Според експерти двете по-загубили блясъка си интернет компании могат да имат успех, но само ако предприемат масови съкращения и намаляване на разходите. „Не можем и не искаме да спекулираме за потенциални сделки“, каза Джеф Бюкс, изпълнителен директор на „Тайм Уорнър“. След провала на сделките с „Майкрософт“ и „Гугъл“ интернет търсачката има ограничени опции. Една от тях е продажбата само на бизнеса с интернет търсене, като най-вероятен купувач ще е отново „Майкрософт“. Възможна сделка доскоро беше и размяна на новинарския портал MSN за интернет търсачката на Yahoo!, коментират анализатори. Тя обаче е пред провал в резултат на оттеглянето на „Гугъл“ като партньор на Yahoo!.
сряда, 19 ноември 2008 04:30:26

Няма коментари: