Класа - 11 стр.
Рекламодателите ги предпочитат известни
Наред със запомнящ се оригинален сюжет един от сигурните начини една реклама да привлече потребители, е б нея да участва популярна личност. "Класа" обобщи кои са българските звезди, които гледаме в рекламните паузи, и какби продукти и услуги промотират те.
Спортисти и июузвезди "играят" за мобилните оператори
Утвърдените лица от българския спорт са предпочитани от мобилните оператори. Според Христо Кафтанджиеб, професор по реклама в Софийския университет, използването на спортистите в търговските послания е печеливш комуникационен подход, защото те са герои 6 очите на потребителите и на подсъзнателно ниво аудиторията се идентифицира с тях. Димитър Бербатов например бе рекламно лице на "Вива-тел" за SMS услуга за резултати от мачове. Лекоат-летката Ивет Лалова пък "спринтира" на националната ученическа олимпиада Тлобул старт". Почетен председател на инициативата за 2008 г. бе председателят на БОК Стефка Костадинова. Преди години в рекламите на "Вивател" се изявяваха и световните шампиони по фигурно пърза-ляне Албена Денкова и Максим Стависки. Конкурентите от "Еюбул" пък заложиха на шоумена Слави Трифонов. Мобилните вериги Ту Би и "Интърнити" промотираха дейността си чрез "господарите на ефира" Димитър
Рачков, Зуека и Мария Игнатова и адреналинките Яна и Жана.
Друго популярно от тв екрана лице, което рекламира техника, но не мобилна, а бяла и черна, е бившият "Г-н Стани богат" Ники Кънчев. Той е лице на верига магазини "Зора" и се появяваше в спо-тобете на "Краун" 6 компанията на пингвини.
Храни и напитки залагат на семейства и певци
Тв клиповете, промоти-ращи храни и напитки, традиционно залагат на образи на щастливи семейства с деца, любители на лакомствата. Такава е последната кампания на кремовете
"Данет". Главна роля в нея изпълнява олимпийският шампион по гребане от Пекин Румяна Нейкова заедно със съпруга си и двамата си синове. Комуникацията е реплика на познатата вече реклама с френския готвач, като нейната стилистика е пренесена в българско семейство. "Нормалната" страна на друго популярно лице се демонстрира в рекламата на шпек "Народен". В този клип тв готвачът Ути Бъчваров се дистанцира от екранния си образ и показва, че е човек, който "си реже салам вкъщи". Ицо Хазарта u колегите му от група "Ъпсурт" пък от години са рекламни лица на "Нес кафе 3 6 1" и вдъхновяват тийней-джьрите да редят рими за инстантното кафе.
Секссимболи и фолкпевици промотират алкохол
Неписано рекламно правило е, че алкохолът се продава най-добре чрез сексуални послания. Най-известните спотове на алкохолни напитки у нас са с участието на разсъблечени красавици и мъже с редици от почитателки. Пример за такива клипове е кампанията "Игри за напреднали" на водка Flirt. В един от слотовете плей-мейтката Златка Райкова и бившата "брадърка" Силвия се опитват да спечелят вниманието на актьора Владо Карамазов.
Изгрялата от "Стар Ака-деми" по Нова тв Аксиния е героиня в друг спот, в който барман сластно мие чаши пред погледа й. Пословични в промотирането на алкохол са и звездите от каталога на "Пайнер мюзик", които предизвикаха дискусии за сексистката реклама с клипове като "Сезонът на дините" за мастика "Пещера" с Галена и Емилия и "Ето това чукане чаках" за водка "Бяла мечка" с участието на Камелия.
Банките разчитат на комици и шампиони
Последната тенденция в рекламите на финансови услуги е използването на популярни тв комици. През тази седмица стартира новата кампания на СиБанк "СИ Мажор - високо по лихвената стълбица". Нейно лице е актьорът от шоуто "Комиците" no bTV Христо Гърбов, който влиза в образа на лудия бард Пегъзий Музовски и импровизира с китара върху популярна "Ваше благородие" на Булат Окуджава от "Бялото слънце на пустинята". На известни от малкия екран актъори се довери и Първа инвестиционна банка. Тя заложи на Марта Вачкова и Тончо Токмакчиев, които се превъплъщават в познатите от "Каналето" образи на Кирето и Сийка. Те убеждават зрителя, че буркан-банк не е най-надеждният метод за съхраняване на семейни богатства.
Видеото е правено съвместно с "Киви адвъртайзинг", режисьор е Георги Торнев. Преди "комичната вълна" в банковото рекламиране финансовите институции също разчитаха за кампаниите си на спортисти. Световният шампион по шахмат Веселин Топалов например бе селектиран за кампанията "Успяваме заедно" на Societe Generale Ekcnpec-банк. В поредицата клипове на френската банка се включиха още капитанът на националния отбор по волейбол Пламен Константинов, както и певицата Мария Илиева. Първа инвестиционна банка пък избра Димитър
Бербатов да върне доверието в нея. Нови възможности пред рекламата
В момента рекламисти-те в България се състезават в рамките на стандартния 30-секунден тв спот и известните лица са един от малкото позволени козове. С новата директива на Европейската комисия (ЕК) за аудио-визуални медийни услуги обаче се очаква война на идеи с почти неограничени възможности. Ако целият документ бъде адаптиран в българския Закон за радиото и телевизията (срокът за транспонирането му е до декември 2009 г.), на пазара ще навлязат нови алтернативни методи за рекламиране. Чрез позициониране на продукти (product placement) например Ути Бъчваров ще може да промотира салами и тенджери в рамките на кулинарните си изяви. Директивата позволява също спонсориране на логото на медията и на сркингъл, както и изолирани спотове, информационни реклами и разделяне на екрана (split screen).
***
Текстове под снимки
Веселин Топалов по време на снимките на спота за Societe Generale Експресбанк.
***
Кирето и Сийка (Тончо Токмакчиев и Марта Вачкова) разискват семейния бюджет в клипа на ПИБ.
събота, 22 ноември 2008 05:23:48
събота, 22 ноември 2008 г.
Рекламодателите ги предпочитат известни
Етикети: в. Класа
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
1 коментар:
Рекламата с Кирето и Сийка е веселяшка. Покрай всички съвети за финансовата криза и какво да правим с парите си в такъв период, реших и аз да депозирам спестяванията си в 6-месечния депозит. Не са много, но... по-добре от бурканбанка.
Публикуване на коментар