събота, 22 ноември 2008 г.

Тв водещият: Извинявам се на Юрген Рот, оказа се прав

24 Часа - 2 стр.
Тв водещият: Извинявам се на Юрген Рот, оказа се прав

Защо ви уволниха, г-н Коритаров?

- Бих искал да използвам страниците на "24 часа" и да поднеса своите извинения на германския журналист Юрген Рот. Когато той беше мой гост, тъй като бях чел внимателно книгата му "Новите български демони", откривайки много фактологични грешки, го поставих в ситуация, при която посланията на книгата му се оказаха обективно опровергани. Рот каза в ефира на Нова тв, че написаното от него са само твърдения, които не са факти. Това беше повод аз да направя извод, в който съм дълбоко убеден, че внушения, направени на основата само на твърдения, са клевета.
Когато на следващия ден след Рот при мен гостува една от неговите информаторки - Светла Василева, темата на разговора ни беше текстът, зад който тя стои - "Правец - частен град". Това беше написано в книгата на Рот. В резултат на това предаване в жълтата преса се появи един
чудовищно като фалшификация изработен текст
Както беше "разяснено", той твърдеше, че поканата към г-жа Василева била с цел изнудване на един от най-могъщите хора, представители на руския финансов капитал, за 3 милиона. Подобно твърдение, освен че е напълно несъстоятелно и не си струва опроверженията, още повече че в публикацията не е цитиран пряк източник, изгражда образа ми съизмерим поне с този на Осама бен Ладен, защото единствено фигура от мащаба на Осама бен Ладен би могла да си позволи да изнудва личност, в чиято сграда има кабинет, на стената на който виси портретът на Владимир Путин.
- Коя е тази личност?
- Тази личност ще се разпознае, въпреки че аз не искам да влизам в каквато и да е било полемика с този човек по простата причина, че той никъде не е посочен като източник на каквато и да е публична информация.
- В статията на "Уикенд" става въпрос за Валентин Златев. Това ли е човекът?
- За мен е много по-важно, че статия в жълт вестник може да предизвика подобно действие в национална медия.
-Тази статия ли е единствената причина, за да ви уволнят?
- Причинно-следствена-та връзка, която правя, е
такава. Ако трябва да се търсят други аргументи, тогава би следвало някой да твърди, че едва ли не ДПС, срещу което имаше много остра публицистична полемика, е предприело някакви действия. Казвам това не защото смятам така, дълбоко подчертавам, а защото нито ДПС - партия, чиито етнически корени аз дълбоко уважавам като право на тези хора да се сдружават, нито дори бившият вътрешен министър Румен Петков, с когото имахме дълъг конфликт. нито който и да било политик, който е гостувал при мен, не си е позволявал да използва фатален неправомерен натиск. Една публикация стори това, за което може би мнозина са мечтали
И тук искам да повторя извинението си към Юрген Рот. Професионалната ми съдба е доказателство за правотата на изнесената от него информация.
- В официално съобщение на Нова тв пише, че ви освобождават, тъй като не спазвате журналистическия плурализъм. Как ще коментирате?
- Когато ми предложиха да подпиша заповедта за освобождаване, аз отказах да сторя това чисто символично. Казах, че няма да се подпиша под произвол. Подпис под заповедта сложи Силва Зурлева, а като свидетел на отказа ми беше призована нейната секретарка.
За мен в случая не става дума за неспазване на каквито и да е журналистически принципи, защото, ако има някой, който работи убедено на основата на принципите на плурализма и демокрацията, на зачитането на човешките права и религиозните свободи, смея да твърдя, че това съм аз. Или поне съм един от хората, които го правят. Защото, ако през последните
дни имахме остри предавания срещу ДПС по повод смъртта на Ахмед Емин и опасенията за обръчи от фирми около тях, това в никакъв случай не подмени моето принципно отношение да застана с гласа и личността си зад правото на мюсюлманите да имат втора джамия в София. Което в последното ми предаване отново
върна към мен епитети от рода „турска подлога"
в ефир.
Не се срамувам от нищо, което съм вършил като журналист. Спомняш си, че интервю с покойния вече Александър Литвиненко и реакцията на руското посолство по онова време доведоха до раздялата ми с Би Ти Ви. Това, което става сега, е не само доказателство за правотата в книгата на Юрген Рот, но и доказателство за това кой всъщност управлява България.
- Съобщението казва още, че сте използвали телевизионния екран за лични цепи. Как сте го правили?
- Правех го с все по-силни предавания, които вдигаха рейтинга на "Здравей, България", а с това и моя личен авторитет. Това наистина е използване на екрана за лични цели - целта да бъда уважаван.
- Изнудвали ли сте Валентин Златев?
- Предполагам, че много no-достоверно ще прозвучи, ако ви кажа, че съм изнудвал руския президент Дмитрий Медведев да даде независимост на Чечня, отколкото, че съм изнудвал Валентин Златев.
- Чу се, че екипът на "Здравей, България" застава зад вас. Така ли е?
- Екипът на "Здравей, България" е повод да изразя най-горещата си човешка благодарност към едни прекрасни хора, с които бяхме заедно в продълже-
ние на J години, започнахме работата си като колеги, сега смея да кажа, че това са едни от най-обичаните от мен хора и едни от хората, които ще смятам за най-близки мои приятели.
- Какво ще правите в понеделник?
- Ще си почивам, какво мога да правя?
в. 24 часа – стр. 2 - 3
събота, 22 ноември 2008 06:09:13

Няма коментари: