вторник, 18 ноември 2008 г.

ЕС разреши скритата реклама, за да я контролира

Монитор - 18 стр.
ЕС разреши скритата реклама, за да я контролира



До края на 2009 г. скритата реклама в Европейския съюз ще бъде разрешена със закон, но само в ограничен брой програми и при стриктна регулация.
Скритото позициониране на продукти ще бъде забранено в новинарските и детските програми, документалните филми, както и в предаванията с препоръки и съвети за зрителите. Телевизиите ще бъдат длъжни да информират зрителите за наличието на скрита реклама чрез специален сигнал в началото и края на предаването и след рекламни паузи. Остава забраната за скрита реклама на цигари, както и на лекарства, които се продават само с рецепта в съответната държава членка.
В промените на директивата е залегнало още, че излъчването на телевизионни филми, кинематографични произведения и новинарски предавания може да бъде прекъснато от телевизионна реклама или телешопинг веднъж на 30 минути. Излъчването на детски предавания може да бъде прекъснато от спот за реклама или телешопинг веднъж на всеки 30 минути, при условие че предаването е по-дълго от половин час. Няма правила за излъчването на реклами за сериалите например. Делът на телевизионните рекламни клипове и спотовете за телевизионно пазаруване в рамките на един час не трябва да надхвърля 20% или 12 минути.
вторник, 18 ноември 2008 06:09:25

Няма коментари: