Информационна агенция “Фокус” - Икономика
Георги Лозанов: Безплатните вестници приличат на рекламна брошура и не отразяват журналистическата истина
София. Безплатните вестници не могат да формират достатъчно обществено мнение, заяви пред Агенция „Фокус” медийният експерт Георги Лозанов. Според него именно това е причината за тяхната спорна роля на пазара. Той обясни, че според него безплатните издания, които се появиха през последните месеци в столицата, създават усещането, че приличат по-скоро на рекламна брошура и в по-слаба степен отразяват журналистическата истина.
„Когато не си купил сам вестника, като че ли той не е продукт на твоя собствен избор. Безплатните вестници не могат да формират обществено мнение и в това отношение е големият спор - дали това ще се случи или те ще останат винаги в рамките на една прибавка. Същинското издание и истинската медия е тази, до която се стига по собствен път и със собствен ресурс”, коментира експертът.
Във всички случаи безплатните вестници променят вестникарския пазар и ще откъснат известна част от аудиторията на останалите вестници, макар че цената на платените вестници в момента не е сериозен социален аргумент, смята Лозанов. „Не цената е тази, която ще спре обаче хората, които са социално активни дотолкова, че да си купят вестник и да се информират от него”, допълни още той. Безплатните вестници имат един много голям проблем с рейтинга, тъй като никога не може да стана ясна реализацията на техния тираж. „Могат да се печатат огромни тиражи, но как и доколко стигат до крайния потребител и доколко той им се доверява, е трудно изчислима величина”, посочи Лозанов. Според него безплатният вестник до голяма степен повтаря на хартиен носител информирането по интернет, където има огромно количество информация, до която имаш свободен достъп.
Експертът обясни, че издаването на безплатни вестници в световен мащаб в момента е в застой, тъй като модната тенденция е отминала преди години. „Имаше една идея, че платените вестници ще изчезнат, че цената на вестника е остаряла величина и че никоя медия не се издържа от нея”, посочи той. По думите му появата на безплатни вестници у нас е закъсняла, тъй като повечето издатели на платените вестници преди години са се чувствали заплашени, тъй като сме по-бедно общество и дори 50 ст. за брой биха затруднили хората. Безплатният вестник обаче запълва една определена ниша от читатели, която няма да детронира платения вестник, смята още Лозанов.
Галина ДИМОВА
вторник, 18 ноември 2008 08:40:26
вторник, 18 ноември 2008 г.
Георги Лозанов: Безплатните вестници приличат на рекламна брошура и не отразяват журналистическата истина
Етикети: Агенция "Фокус"
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
2 коментара:
abre ti tolkova li niamash rabota che kopirash фокус
Сортирам само съдържание, което е значимо за професионалната ми сфера(маркетинг). Блогът е насочен към заинтересованите в този сегмент и не претендира за собствено съдържание, а за полезно съдържание и свободно достъпен архив на важните новини. По същия начин може да попитаме информационните агенции, дали толкова си нямат работа, че копират съдържанието и на другите медии. Разликата е, че аз го правя с некомерсиална цел.
Публикуване на коментар