Дневник - Компании&Финанси - VII стр.
Двойно се увеличават средствата за реклама на туризма на регионалните пазари
Деница ВАТЕВА
Държавната агенция по туризъм планира да увеличи двойно бюджета за реклама на туризма в България и на Балканите, съобщи вчера пред „Дневник“ заместник-директорът на агенцията Станислав Новаков. Идеята е залегнала в aнтикризисната програма, която трябва да набележи мерки за преодоляване на световната финансова криза. Тя предстои да бъде обсъдена с бранша.
В момента агенцията харчи средно около 20% от рекламния си бюджет за промотиране на българските курорти на вътрешния пазар и в съседните държави. „Сега ще гоним 40 на сто, тъй като по-голямата част от туристите ще избират близки дестинации за почивка заради кризата“, обясни Новаков. Сериозен приоритет ще бъде и вътрешният пазар, като за първи път ще започне агресивна реклама
на курортите в повечето градове, стана ясно още от думите му. Националната реклама ще присъства и на другите традиционно силни пазари - Великобритания, Германия, скандинавските страни, Русия, част от бившите съветски републики. Няма промяна и в каналите на промотиране, като отново най-много средства ще бъдат отделени за участия в изложения и медийни кампании. През следващата година ще бъде различен подходът при рекламирането, съобщи още Новаков. Вече няма да се изгражда
имиджът на България като цяло, а ще се представят различни продукти - възможностите за селски, еко-, СПА и конгресен туризъм. Агенцията по туризъм ще иска 20 млн. лв. за национална реклама на страната през 2009 г. Бюджетът през тази беше 6.5 млн. лв.
в. Дневник КомпанииФинанси – стр. VI
Александър Аврамов изпълнителен директор на „Стоун компютърс”: Кадрите от чужбина ще започнат да се връщат
Доротея СПАСОВА
„Стоун компютърс” АД е създадена през 1995 г., която развива основната си дейност като системен интегратор. Специализирана е в доставката, изграждането и поддръжката на инфраструктурни решения и информационни системи. Дружеството е част от IBA Group - един от най-големите доставчици на IT услуги в Източна Европа и Русия и партньор на IBM за региона на Централна и Източна Европа и Близкия изток.
Какви са предизвикателствата пред фирма като вашата в момента?
- Започвайки от разширяването на пазарните си позиции, са много. Поставили сме си за цел да подобрим и качеството на услугите, които предлагаме на българския пазар, и предоставянето на все по-завършени системи за клиентите си.
Ние сме най-големият партньор на IBM за България и сме един от лидерите в областта на системната интеграция за България. Това означава интегрирането на n-брой системи така, че да дадат завършено решение за всеки един бизнес. За пример мога да дам кобанкови системи, картови системи. Като ние сме се фокусирали върху изграждането на цялата инфраструктура, която да обслужва бизнеса. По някои данни на IT бранша ние сме в топ 10 на системните интегратори, т.е. в изграждането на цялостни информационни решения.
Какво търсят основно клиентите ви?
- Около 80 процента са от банковия и финансовия сектор. Освен това имаме големи клиенти в областта на комуникациите. Всички те очакват от нас решения. Да няма прекъсване на процесите, което автоматично води до няколко неща - сигурност на информацията и надеждност на технологиите. Мога да дам пример със системата на Уникредит Булбанк. Това е най-големият проект, който сме правили. Участвахме в процеса по сливането на трите банки - „Хеброс”, „Биохим” и Булбанк, и създаването на мегабанката Уникредит Булбанк, която се превърна в една от най-големите на българския пазар. Като ние изградихме и пуснахме в експлоатация новата банкова система.
Вие сте водещата фирма в системите за е-бизнес.
- Водещи сме дотолкова, доколкото изграждаме уеббазирани приложения, които потребителите да могат да достигат от всяка точка на света и да се извършват техните операции като електронно банкиране и др. подобни без затруднения.
Как убеждавате фирмите, че вашите решения са по-добрият избор за тях?
- Ние им помагаме посредством нови технологии да намалят разходите
по поддръжката си, за административни дейности. Освен това решенията ни водят до повишаване на тяхната ефективност. Това, което предоставяме, са завършени решения, зад които заставаме изцяло.
Това ли е бъдещето на ИТ сектора? Предлагането на комплексни решения?
- Не е само в предлагането на такива решения, но и в осигуряването на сервиз след това. Има ли глад за програми
- И за програмисти, и за IT специалисти. Смятам, че все повече хора в бъдеще ще искат да работят при нас. Имаме изключително добро отношение и успяваме да ги задържаме. Учредихме стипендиантска програма заедно с Техническия университет в София. Осигуряваме на студентите техническа обезпеченост и възможността да се докоснат до технологиите. Предаваме им нашето ноу-хау и опит и ги подпомагаме финансово. Обучението им е на добро ниво, но това, което наистина не им достига, е истинският досег с реалния бизнес. Това, което ние всъщност можем да осигурим.
На този етап обмисляме да разширим стипендиантската си програма в УНСС и с колеги в Македония. Смятаме да се наложим и във Варна, където има огромен ръст и потенциал. Нашата визия е да сме по-близо до клиентите си, а те откриват все повече и повече офиси във Варна. Смятаме, че трябва да използваме ръста на града. Очакванията ми са в рамките на година да се позиционираме на челните места в града.
Как IT секторът може да реши проблема с кадрите?
- По няколко начина. Като задържи специалистите тук и си ги обучи. Връщането на кадри също е процес, който ще се случва, а той е и започнал. Много разчитаме на това, че кадрите, които напуснаха България, ще започнат да се връщат.
Какви трябва да бъдат средните заплати в ИТ сектора?
- Смятам, че към момента бизнесът все повече оценява опита и уменията, които имат хората в България, и с времето това води до постоянен ръст. Заплащането на ИТ сектора е над средното за останалите сектори. Няма текучество.
Как се мотивират служителите?
- Чрез комплекс от неща, но най-важното е оценката. Преди година и половина бяхме 12 души, сега са над 50.
Какво включват плановете ви в Македония?
- От миналата година имаме дъщерно дружество, което е 100 процента собственост на „Стоун компютърс”. Вече работим съвместно с наши клиенти и там, основно в банковия и финансовия сектор.
Стремим се до една година да се позиционираме в топ 30 на компаниите на македонския пазар в ИТ бранша. Тенденцията сочи, че македонският пазар е много динамичен и се развива много бързо.
Колко добри са българските ИТ специалисти?
- На изключително високо ниво. Все повече бизнесът трябва да се стреми да ги запази в България.
- Експанзия в други балкански страни планирате ли?
- В един или друг момент това неизменно ще се случи. Смятам покрай Македония много бързо да навлезем и в Косово. В по-далечно бъдеще бихме могили да се позиционираме и в Румъния.
Как станахте част от IBA Group?
- 50 на сто от акциите на „Стоун компютърс” бяха закупени през март 2007 г. от компанията, която е един от лидерите на пазара в Централна и Източна Европа в областта на информационните технологии и аутсорсинга. Позволихме им да влязат на българския пазар, а ние разширихме портфолио-то си. Допреди това бяхме основно хардуерна компания. Сега предлагаме и много софтуерни решения, предимно за платежната система. Като цяло зад гърба ни стои компания, която има над 2000 консултанти и програмисти с офиси в цял свят -Индия, Германия, САЩ.
България добро място ли е за аутсорсиг?
- Определено и смятам, че България ще става все по-атрактивна за това и ще стане аутсорсинг център. Имаме изключително добро ниво на ИТ специалисти и от бизнес гледна точка сме достатъчно атрактивни. Данъчната политика също помага с намалението на корпоративния данък и това е видно от пазара.
в. Дневник КомпанииФинанси – стр. VII
петък, 21 ноември 2008 04:57:23
петък, 21 ноември 2008 г.
Двойно се увеличават средствата за реклама на туризма на регионалните пазари
Етикети: в. Дневник
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар