вторник, 18 ноември 2008 г.

Мърдок видя светло бъдеще за пресата

Дневник - 16 стр.
Мърдок видя светло бъдеще за пресата



Старата идея, че вестникарският бизнес е само „печатане върху мъртви дървета“, ще бъде детронирана напълно, след като технологичните промени в медийната индустрия доведат до революционна промяна в начина, по който хората получават и консумират информация. Това обяви президентът на „Нюз корпорейшън“ (News Corporation) Рупърт Мърдок, цитиран от австралийската преса.
Според него противно на очакванията, че новите технологии ще убият печата, тъкмо те ще са тези, които ще дадат нови възможности за развитието на вестникарската журналистика. Мърдок даде за пример „Сънди таймс“, който развива успореден на издателския си бизнес, а също и „Сън“, който печели десетки милиони годишно от провеждането на бинго игра в интернет. Таблоидът си осигурява постъпления и от търговци на дребно, рекламирайки хиляди разпродажби. Според Мърдок интернет създава все по-голямо търсене на информация, от което тези, които предлагат добро съдържание, могат само да спечелят. Аз нямам отговор на всички въпроси за бъдещето, но съм сигурен, че вестникът или негов много близък електронен братовчед винаги ще продължи да съществува, твърди Мърдок.
Изявленията му идват седмица след като стана ясно, че водената от него корпорация предвижда мащабни съкращения в печатните си издания във Великобритания и Австралия, свързани с очакваното влошаване на медийния пазар. Кризата в компанията допълнително се усили заради напрежението, свързано с позициите на двама от най-висшестоящите й мениджъри. Миналия петък Ройтерс съобщи, че Мартин Помпадур, ръководителят на европейското поделение на компанията, напуска след десетилетие работа за разширяване на бизнеса в медийния и рекламния пазар на бившите съветски сателити и Русия. Той ще продължи да работи като външен съветник на компанията. „Нюз корп.“ вероятно ще бъде напусната и от президента и главен директор по дейността на корпорацията Питър Чернин.
вторник, 18 ноември 2008 05:56:54

Няма коментари: