Класа - 11 стр.
$1,3 млрд. ще бъдат рекламните приходи на социалните мрежи
Последната прогноза на фирмата за пазарни проучвания eMarketer сочи, че рекламните приходи на социалните мрежи през 2009 г. в САЩ ще бъдат $1,3 млрд., пише "Адвъртайзинг Ейдж". Тази цифра е с 28% по-ниска от предвижданите през месец май постъпления от $1,8 милиарда. В същото време новите данни сочат увеличение с 8,3% в сравнение с $1,2-та милиарда приходи, очаквани за 2008 г.
Причините за занижената прогноза се коренят както във финансовата криза, така и в по-ниския от очакваното ръст на приходите в MySpace.
"Рецесията ще се отрази на всички форми на онлайн рекламиране", пише в доклада си анализаторът на eMarketer Дебра Уилиамсън. "Експерименталните формати като тези в социалните мрежи обаче ще бъдат най-силно засегнати, защото при тях невинаги може да се демонстрира доказано връщане на инвестицията", продължава тя. Въпреки това, според Уилиамсън пазарните анализатори не трябва съвсем да отписват социалните мрежи. Тя твърди, че във времена на затруднена икономика е по-лесно да се рекламира на утвърдени клиенти, отколкото да се търсят нови. "С относително малки инвестиции компаниите могат да използват социалните мрежи, за да създават връзки с потребители, които вече са показали интерес към техния бранд", пише тя в своя доклад. Смяната в прогнозата на eMarketer се дължи отчасти и на слабото представяне на MySpace u Facebook през 2008 г. фирмата оценява, че притежаваната от News Corp. мрежа MySpace ще донесе рекламни приходи за тази година, възлизащи на $585 милиона. Тази цифра е с 22,5% по-малка от предишната прогноза, разчитаща на $755 милиона. За Facebook се очаква да спечели $210 млн. от търговски послания, което е спад с 20,8% от по-ранната прогноза за $265 милиона приходи.
Слабо покачване За 2009 г. eMarketer очаква MySpace да донесе $630 млн. от реклама, което е със 7,6% повече от 2008 г. Прогнозата за Facebook сочи, че мрежата ще спечели от реклама $230 млн. Цифрата е с 9,5% по-висока от стойността за тази година.
Всички други социални мрежи ще спечелят от онлайн реклама $356 млн. през 2009 г., което е увеличение със 7,4%. За другите рекламни приложения в интер-нет се очаква да достигнат $70 млн. рекламни приходи през 2009 г. Това е 75% повече от постъпленията им за 2008 г., които възлизат на $40 млн.
понеделник, 15 декември 2008 г.
$1,3 млрд. ще бъдат рекламните приходи на социалните мрежи
в понеделник, декември 15, 2008
Етикети: в. Класа
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар