Пари - 28 стр.
Спектакълът Нощта на рекламоядите вдъхнови и българската публика
Боряна НИКОЛАЕВА
В края на миналата седмица в България се състоя премиерата на световния формат Нощта на рекламоядите. Пред погледите на любителите на рекламното изкуство бяха представени 354 рекламни спота на ексцентричния колекционер Жан Мари Бурсико. Неговият архив съхранява близо 800 000 филма. Стартиралото през далечната 1981 г. рекламно шоу тази година вече събира младата (по дух) публика на 150 града в 52 държави. Само руските градове например са повече от 40. Идеята на шоуто е да представи не реклами, които са направени така, че да продават, а такива, които забавляват и разказват история. За доброто настроение на гостите се погрижиха актьорът Любо Нейков и поп изпълнителят Миро.
Оригиналност
Утвърденото международно рекламно шоу Нощта на рекламоядите, което дойде в България благодарение на Mediamixx Group и с помощта на нейните партньори, показа селекция от най-въздействащите и оригинални рекламни спотове от цял свят. Амбицията на организаторите е събитието да се превърне в традиция и от другата година Нощта на рекламоядите да бъде представена на турне в страната. В специалния фокус за 2008 г. са рекламите от Мексико. В селекцията попадна и една
българска реклама, която показва как е приета страната ни от другите членки на Европейския съюз.
Концепцията
Звездите, които блестят в колекцията, са имена от ранга на Джордж Клуни, Дейвид Бекъм, Спайс Гърлс, Новак Джокович, Роналдо, Зинедин Зидан, Карла Бруни, Емануел Беар, Ерик Кантона, Михаил Горбачов, Софи Марсо, Жан Рено, Клайв Оуен и др. В обсега на рекламните хищници попаднаха най-сексапилните реклами в света, панорами на държави като Хонконг и Русия, най-добрата автомобилна реклама от Satcar Festival, най-доброто от полската реклама съвместно с KTR Festival и още много други.
***
> Проектът е реализиран за пръв път във Франция през 1981 г. като прожекция на няколко реклами.
> След 1984 г. Ad Eaters Night вече е феномен в Европа.
> С годините натрупва в своя фонд внушително количество телевизионни реклами. Проектът бързо се разраства и започва да се реализира в много страни.
> През 1989 г. The Ad Eaters Night е продуцирано в Канада, САЩ и Австралия, а през 1994 г. - в Азия и страните от Средния изток.
вторник, 16 декември 2008 г.
Спектакълът Нощта на рекламоядите вдъхнови и българската публика
Етикети: в. Пари
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар