събота, 20 декември 2008 г.

Рекламирай онлайн

Капитал - 13 стр.
Рекламирай онлайн



Рецесията удари традиционната рекламна индустрия, след като повечето компании свиха разходите си.
Но, изглежда, че онлайн рекламата не е засегната. Според данни на Международната асоциация за интернет реклама (Interactive Advertising Bureau (IAB) приходите в сектора са се покачили с 11.4% през третото тримесечие на 2008 г. спрямо същия период на миналата година. Интересен е и фактът, че повечето индустрии не са замразили разходите си за интернет реклама и дори ще ги увеличат. Анализаторската фирма еМarketer очаква парите в сектора ще достигнат 25.9 млрд. долара за цялата 2008 г., увеличение от 23% спрямо 2007 г. При предишната голяма криза - спукването на дотком балона през 2000-2002 г., пазарът на онлайн реклама се срина с 25%. Сегашната ситуация е далеч по-благоприятна за сектора, тъй като тогава най-засегнати бяха именно интернет компаниите. JP Morgan предвижда секторът да отчете растеж от 16% през следващата година, като най-популярна ще е рекламата в онлайн търсачките (search ads - реклами до резултати от търсене), която ще нарасне с 26% през 2009 г. Този начин е най-предпочитан, тъй като клиентите плащат за кликове (pay per click). Индустрията залага и на нови форми на онлайн реклами, коментира Economist. Единият е видео - досега никой не е намерил точния начин да предлага продуктите си в интернет клипове. Сайтът YouTube се опитва да промени нещата, като експериментира с вкарването на реклами в самите филмчета, които потребителите му гледат. „Ако само можехме да програмираме кога ще се случи революцията“, казва пред Economist Лари Пейдж, един от основателите на Google. Търсачката купи YouTube преди две години за 1.6 млрд. долара. Прогнозите сочат, че именно видеорекламата ще нарасне с най-бързи темпове през следващата година: 45% до 850 млн. долара. Търсят се нови начини и за рекламиране в социалните мрежи Facebook и MySpace.

Няма коментари: