неделя, 14 декември 2008 г.

Саймън Тейлър, директор на рекламна агенция "хиър би монстърс": Тв рекламите не са подходящи за утвърдени компании

Класа - 11 стр.
Саймън Тейлър, директор на рекламна агенция "хиър би монстърс": Тв рекламите не са подходящи за утвърдени компании

Соня СТАМБОЛИЙСКА

Телевизията вече не е най-добрият канал за търговски послания, особено когато става дума за доказани марки на пазара. Това заяви директорът на рекламна агенция "Хиър би монстьрс" Саймьн Тейлър на дискусия по случай 10-ия рожден ден на "Нетинфо". Той изнесе презентация от името на Патрик Колистър, създател и експерт по онлайн комуникации в OgilvyOne, който не успя да присъства на събитието.
Тейлър представи проучване, направено за OgilvyOne, според което 94% от потребителите смятат телевизионните реклами за отегчителни. Броят на недоволните от тв спотове-те през 2003 г. е бил едва 57%. Успоредно с това е отчетена и тенденцията за намаляване на времето за гледане на телевизия - от 7,25 часа средно на седмица през 2003 г. до 6,3 часа за 2005 г. На този фон не е чудно, че гигантът "Хайнекен" е спрял тв рекламите си в Германия заради ниските продажби. Подобна стратегия са предприели и компаниите "Юниливър" и "Прок-тър енд Гембъл", уточни
Тейлър. Според него хората не се отегчават от рекламите като цяло, а от начините, no-които им ги представят рекламните специалисти. За да се търсят по-ефективни подходи към потребителите, трябва поне 15%-20% от маркетинг бюджета на една компания да се отделят за проучване и експериментиране. Според него потребителите вече се чувстват като притежатели на брандовете и затова искат все по-активно да участват в тяхното изграждане. Най-подходящото място за това е интернет, където може да се намери информация за всичко. "Независимо дали искат да си поръчат храна, да открият нов метод как по-ефективно да почистят домовете" си, или да намерят най-подходяща прическа - за всичко това те използват интернет", коментира Тейлър. Той даде пример за едни от най-добрите кампании в мрежата, които са дело на сайта на електронната книжарница Amazon, съветника за пътувания Tripa-dvisor и портаат, в който всеки може да си направи блог - В Blogger. Директорът на "Хиър би монстьрс" посъветва рекламистите добре да обмислят платформите, на които ще пускат своите търговски послания, защото потребителите са станали много по-взискателни. Те отдавна са излезли от състоянието само пасивно да наблюдават рекламите в медиите. "Трябва да търсим повече и по-интересни начини да ги въвличаме в процеса на създаване на търговски послания", допълни Тейлър. Той представи и основните правила, които един рекламист трябва да следва, за да достигне по-ефективно до потребителите. На първо място, да се фокусира върху бранда. "Изключително важно за успешната рекламна кампания е и тя да бъде двупосочна, като подтиква към диалог с аудиторията", каза още Тейлър. На последно място, според него трябва да се изберат най-подходящите канали, по които посланието да стигне до желаната таргет група.

Няма коментари: