събота, 20 декември 2008 г.

Вкусна телевизия

Капитал - 43 стр.
Вкусна телевизия



Доколко благосклонна ще бъде историята към него?Историята на най-новата телевизия в българския ефир - кулинарния канал "Фиеста тв", е история за трима приятели с различни професии и занимания, но еднакво ентусиазирани в желанието си да правят не просто бизнес, а проект с позитивни послания и добър вкус. Един финансист, един директор на фондация за изкуства, един кинорежисьор и един град, който никога не спи са съставките, необходими за приготвянето на първата телевизия за гастрономи в България.
"Нишата, която искаме да запълним, не е само кулинарна", обяснява изпълнителният директор на "Фиеста тв" Ани Йотова, след като ни разказва тази история, и добавя: "Ще се опитаме да създадем култура и отношение към храната като повод за общуване между хората."
"Другите ви натоварват, ние ви разтоварваме"
Амбицията на създателите на кулинарния канал е да покриват широка аудитория, не само домакините, но и представители на различни полове и поколения, които са почитатели на гурме културата и ценители на добрите вина. "Презумпцията ни е, че има много хора, които си стоят вкъщи и не се интересуват от политика и спорт", обяснява кратко Светослав Овчаров, един от съсобствениците на "Фиеста тв". После добавя, че са решили да инвестират в такъв тип профилиран канал, защото световната тенденция е монотематичните телевизии да вземат връх над политематичните като по-таргетиран рекламен канал.
Темите, които ще покрива телевизията, излизат извън рамките на кулинарията и готварските рецепти. Редица предавания са посветени на историята и производството на качествени вина, на тонизирането и поддържането на фигурата, воденето на природосъобразен начин на живот и на пътувания до популярни гурме дестинации. Към момента програмата на телевизията се състои само от чужди продукции, но амбицията на създателите е да развиват авторска програма, както и да наложат собствени лица като алтернатива на вече утвърдените от готварските предавания по националните канали.
Изпълнителният директор на "Фиеста тв" Ани Йотова обръща внимание, че нямат намерение да се конкурират с големите телевизии в техния праймтайм по познатите методи, и обяснява, че те ще концентрират най-добрите си предавания в най-гледаното време от 10 до 12 часа на обед и между 17 и 19 часа вечер.
Рекламна рецепта
"Фиеста тв" се разпространява почти из цялата страна чрез големите кабелни и сателитни мрежи, а ръководството на канала е в процес на сключване на договори с кабелни оператори извън София за осигуряване на пълно национално покритие. "Най-важно в момента е хората да научат, че съществува такава телевизия", обобщава Ани Йотова и добавя, че именно в тази посока е ориентирана рекламната им кампания.
Създателите на "Фиеста тв" са разработили и сайт на телевизията, който към момента предлага само рецептите от готварските предавания и възможност за обратна връзка, но стремежът на компанията е да развива онлайн платформата си паралелно с тв канала и да качва видеоархив от предаванията си, обясни пред "Капитал" Светослав Овчаров.
От мениджмънта на тв канала се стремят да привличат рекламодатели, като им предлагат възможност за тясно таргетирано послание. Специфичният профил на телевизията е подходящ за бизнеса с хранителни продукти, напитки и добавки, лекарства, домакински уреди и препарати, спортни стоки и екипировки, туристически агенции и представители на ресторантьорския и хотелиерския бизнес. "В момента не сме в позиция да коментираме чисто технически параметри като рейтинги, потенциал и финанси, но принципно смятаме, че една такава медиа би била подходяща в частта по-достъпни готварски предавания и с оглед възможности за product placement [позициониране на продукти]", коментираха от една от най-големите хранителни компании Nestle.
Телевизията за гастрономи "Фиеста тв" се появява, за да запълни една неразработена и нова пазарна ниша, но в контекста на предстоящите промени в медийния закон за либерализиране на правилата за реклама в електронните медии може да се окаже, че е и доста печеливша.

Няма коментари: