вторник, 16 декември 2008 г.

2 рекламни агенции - с президентска задача

24 Часа - 29 стр.
2 рекламни агенции - с президентска задача

Паола ХЮСЕИН

Тв клиповете за „Българската Коледа" се правят безвъзмездно заради каузата
За първи път тази година рекламата на „Българската Коледа" мълчи за патронажа на президента.
„Решихме, че вече няма смисъл да се съобщава това, тъй като кампанията заживя самостоятелно. Преди патронажът се обявяваше, за да са сигурни хората, че ще има контрол върху даряваните средства и ще се знае за какво се използват. Постепенно доверието в „Българската Коледа" нарасна дотолкова, че хората я разпознават и даря-
ват без колебание. А иначе Георги Първанов продължава да й е патрон", казва Бойка Башлиева, шеф на президентския пресцентър.
През 6-те години на съществуване на „Българската Коледа" за нея тихомълком работят 2 рекламни агенции. Не се тупат в гърдите, че вършат президентска работа, нито вземат пари за труда си
Тази година е особено трудно. Налага се да призоват хората към състрадание във време, когато всичко и всички крещят: „Криза".
Правят го с един снежен човек, преди това с плюшено мече и играчка, видени отдалеч или през замъгления прозорец - все самотни олицетворения на детството, вместо радостна глъч
Защото има едно, две, пет, петдесет или петстотин деца, които се нуждаят от помощ Такива са изображенията в посланията, които трябва да подтикнат хората да даряват.
Като концепция и идея кампанията „БГ Коледа 2008" е разработка на „Нобъл графике". Сценарият на клипа, снежният човек в него и мечето от предишните 2 години са създадени от същата агенция. „Нобъл графике" избира „СИА Адвъртайзинг" за подизпълнител на клиповете.
„Започнахме работата си за „Българската Коледа" непосредствено след президентските избори през 2006 г. Дотогава не бяхме работили по подобен проект, а изведнъж ни се предостави възможност да създадем лицето на може би най-мащабната и позната в България социална кампания. Тя не просто се е появила мимолетно в пространството, а реално работи и помага на хиляди семейства година след година. Каузата безспорно е от решаващо значение, човек няма как да остане безучастен, когато трябва да се помогне на деца, и затова я приемаме като лична", обяснява Виктор Видас, старши сценарист на проекта.
Именно това е и обяснението на екипа защо работи безвъзмездно - „правим го заради кауза, а не заради формалния „клиент".
Кадрите в тв клипа на „Българската Коледа" се променят през годините, но не и посланието в него. То казва едно много просто нещо - надеждата на хиляди деца е в добротата на хората, докато има съпричастност, ще има и надежда, обяснява Видас.
„Беше ноември преди шест години, беше студено и мрачно, но имаше надежда, Коледа наближаваше", така описва началото Димитър Митовски от продуцентската компания „СИА адвъртайзииг", която заснема тв клиповете.
Тя работи от първата година за „Българската Коледа". В началото е поканена от „Ню Момент Ню Айдиас", а от три години прави кампанията съвместно с „Нобъл графике".
„Заснели сме всичките клипове за кампанията абсолютно безвъзмездно. Това е нашият принос за децата, на които се опитваме да помогнем, заедно с всички останали дарители", казва Митовски.
„Президентът никога не е имал някакви изисквания към рекламите на кампанията. Те са изцяло идеи на агенциите. Естествено, че накрая винаги преглежда какво ще излезе в медиите", обяснява Башлиева.
Агенциите също са доволни от предоставената им свобода на работа. „Всички в тази кампания се опитваме да дадем най-доброто от себе си, така че не може да се говори за изисквания, а за желание за помощ", смята Митовски.
***
"СИА АДВЪРТАЙЗИНГ"
„СИА адвъртайзинг" е най-старата продуцентска компания на пазара - съществува от 1993 г., и се развива в три основни направления - продуциране на тв предавания, рекламни клипове и филми. Работи с водещите рекламни агенции и прави рекламни клипове за най-големите български и международни търговски марки, сред които са М-Тел, "Данон", "Загорка", Nestle, "Каменица", "Интерамерикан". Продуцира четвъртия сезон на "Биг Брадър" по Нова тв.
***
НОБЪЛ ГРАфИКС
За „Нобъл графикс" годината завърши с 2 награди от престижни фестивали в Европа -бронз от Epica и сребро от Eurobest, каза шефът на агенцията Чавдар Кенаров. "Призът е за една идея, създадена с разума, за Carlsberg. Остава ни да видим как едно много по-голямо жури ще оцени друга наша идея, създадена със сърцето -за „Българската Коледа", казват от екипа.

Няма коментари: