Капитал - 52 стр.
Кристоф Жинисти,Изпълнителният директор на Rumeur Publique: Терминът интернет
Деница САЧЕВА
Какви са последните тенденции 6 PR в интернет? Има ли PR сектор, 6 който се наблюдава интернет бум -корпоративен, политически? Всички PR професионалисти трябва да се съобразяват с развитието на интернет, социалните мрежи и все по-големия брой блогове по света. Хората вече не са пасивни консуматори, те заемат роля в изграждането на репутация в интернет на една марка. Блогърите пишат за продуктите, които си купуват, за филмите, които гледат, за местата, които посещават. Те създават огромна база с информация, която засипва търсачките и която допълва това, което самите марки искат да комуникират. За PR специалистите става особено важно това, че потребителите вярват на своите събратя много повече, отколкото на организациите. Когато хората тръгват да пътуват в чужбина, преди да си потвърдят резервацията, те ще погледнат в интернет. И ако попаднат на лоши отзиви от предишни клиенти, те по-скоро ще си отменят резервацията и ще изберат друг хотел, дори и тези мнения да не са съвсем точни. В политиката екипът на Барак Обама показа, че използването на социалните мрежи може да бъде решаващо при набирането на дарения за кампанията или доброволци. Хората трябва да анализират тази кампания и да се въодушевят от перфектната употреба на потенциала на интернет в нея. Това беше историческо в много отношения. Корпоративен блог или блог на мениджъра? Кой инструмент е по-добър според вас? И двата инструмента са много полезни, но не и за едни и същи цели. Всяка организация трябва да помисли за отварянето и доброто поддържане на корпоративен блог поне по три причини. Първо, това е уникална възможност да се намесиш директно в средата на компанията. Второ, това е начин да комуникираш различни неща, и то по различен начин: животът на компанията, информация „от кухнята", новини. И трето, това е много добър инструмент, когато възникне криза. Ако блогът е вече разработен, той представлява отличен инструмент, който хората ще посещават и ще получават още информация по проблема. Стартирането на блог на мениджъра може да бъде изключително ефективно, тъй като това може да одушеви една организация и да помогне на хората да асоциират компанията с нейния лидер. Но професионалистите трябва да внимават за две основни заплахи: вътрешната публика може да не харесва това компанията да е твърде персонализирана през мениджъра и второ, тъй като повечето мениджъри нямат много свободно време, има риск блогът да бъде неефективен. Аз бих наблегнал и на факта, че мениджърите трябва да са готови да бъдат публично критикувани (а това не е приемливо за повечето от тях). Има ли ефективен начин да се справим с негативно мнение в интернет? Какво разбираме под негативно мнение? Ако смятаме, че критичните коментари са негативни за репутацията на компанията, тогава може да грешим. Наистина зависи от самите коментари. По принцип да се критикува е част от човешката природа. Това не е голям проблем и една организация не трябва да реагира всеки път, когато е критикувана. Именно обратната реакция е по-позитивна: приемането и толерирането на критика ще издигне репутацията на компанията в интернет. Смятате ли, че еволюцията на интернет притиска традиционните медии да станат по-прозрачни и да дават по-качествена информация? Да, със сигурност. Интернет няма да замени традиционните медии, както някои хора мислеха преди няколко години. Всъщност новите медии никога не са замествали по-стари: радиото не замести вестниците и телевизията не замести радиото. Но всеки път, в който се появяват нови медии, те притискат старите да се развиват. В случая с днешната онлайн революция интернет притиска традиционните медии за повече реактивност и многообразие в редакционните подходи. Не съм сигурен, че това ще доведе до по-добро качество на информацията, но съм убеден, че различните източници на информация ще помогнат на хората да станат по-добре информирани. Как ще се разбие терминът интернет go няколко години? Смятам, че терминът интернет ще изчезне. Предстои й бъдеще като на всяка технология: когато се развие напълно, нейното наименование изчезва заедно с нейната сложност. В следващите години ние няма да говорим повече за интернет. Ще говорим за функции и услуги. Дори днес никой не казва „изпращам ти писмо по интернет". Казваме просто „Изпращам ти мейл". Така ще стане с комуникациите, игрите. Хората ще управляват милиони неща през интернет, но повечето от тях ще игнорират, че интернет стои зад тях. В един друг аспект смятам, че сайто-вете ще се развият повече към функционалност. Помислете за Google. Това е най-популярният сайт в света, но той не е сайт, той е основно функция -търсачка. Това ще се случи с много приложения. Нашите деца ще си отбелязват приложенията, които ще използват в интернет като прозрачна мрежа, без да го знаят. Децата никога няма да повярват, че някога връзката с интернет е била трудна.
***
ПРОФИЛ
Кристоф Жинисти е основател и изпълнителен директор на Rumeur Publique, една от водещите компании за IT PR в Европа. Жинисти работи в тясно сътрудничество с франсоа Бару, лидер на Съюза за френска демокрация, като създава креативни мостове между интернет и политиката. През 2007 г. той създава „Интернет без граници", неправителствена организация за популяризиране на свободата на изразяване на всеки гражданин чрез мрежата.
неделя, 14 декември 2008 г.
Кристоф Жинисти,Изпълнителният директор на Rumeur Publique: Терминът интернет
Етикети: в. Капитал
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар