неделя, 8 юни 2008 г.

Адвъртайзинг Айдъл 2 - копирайтърите

сп. Мениджър - 124 стр.
Адвъртайзинг Айдъл 2 - копирайтърите



,Пфу, някой ми е сложил диамант в помията..."
В МИНАЛИЯ БРОЙ ВИ ЗАПОЗНАХ с изключителните постижения на един вече обезсмър- тил се графичен дизайнер. Днес възнамерявам да ви разкажа за една не по-малко бляскава звезда, която дебне да изгрее на рекламния небосклон. Вярно, в писмото, което получих по най-прозаичния начин (по електронната поща), нямаше снимка, но предполагам, че това е един от най-красивите хора, съдейки по скромността му. Бързам да започна с откъси от това забележително посвещение, защото наистина рядко срещам подобни дълбоко скрити таланти. Не смея да променя дори пунктуацията на това епохално съчинение!
Здравейте , аз съм един нешлифован диамант за създаване на идеи за реклама на всякакви продукти.
"Реклама на всякакви продукти" е откритие, което далеч може да засенчи ядрения синтез или, не дай боже, философския камък. Прочее, великият философ Спиноза цял живот е полирал оптични стъкла, а тук предложението е ни повече, ни по-малко да се заема с шлифоването на диаманти.
И тъй, като вече сигурно се усмихвате ви предлагам да прочетете този кратък сценарий.
Той е уникален и неизлъчван все още, защото ви го пращам директно от моята чернова тетрадка.
И така, освен че попаднах на самороден къс въглерод с потенциал да ме направи изключително богат, той дори ми разкри силата на една нова медия (в класическата постановка на Маршъл Маклуън) - чернова тетрадка, с която човек директно може да изпраща (засега) кратки сценарии.
Рекламният сценарий е предназначен за:
- всякаква телевизионна техника (телевизори, видео стени, монитори и други подобни)
- всякаква аудио техника (системи, касетофони, тонколони и други подобни)
Тук вече дълбоките поклони заплашиха дисковата ми херния да ме прикове към пода. Мултифункционалното предложение, което мигом спука теорията за "Изключителното предложение за продажба", просто ме застави да чета на един дъх и до края вече бях убеден, че просто не съм достоен дори да срещна очи в очи този велик рекламен талант, камо ли да развържа "ремъците на сандалите Му". Не че се имам за Йоан Кръстител в рекламата, но смятам, че следващите редове ще бъдат достатъчно красноречиви, за да ме разберете правилно... За хора със слаби сърца помествам предупреждението на Автора:
Този сценарий ще шокира зрителите, показвайки по невиждан досега начин насладата от гледането (слушането) на рекламираната марка.
Сега вече ви оставям да се наслаждавате...
Кадърът започва с изписване на годината: 2867 г. Вижда се и врата с надпис на голяма табела: „Изследвания на извънземни". Кадърът се пренася в лаборатория. Там се виждат лаборантка и нейния колега, които наблюдават много странно извънземно същество. То изглежда така: около метър високо, голяма, овална глава, гигантски уши и очи, плешиво. Извънземното е с широка сияеща усмивка, защото в момента гледа нещо на рекламирания телевизор, седнало на стол.
В стаята има още няколко наредени телевизора от други марки, които в момента не работят. Те са поставени върху маси, разположени около извънземното. Лаборантката обяснява на своя колега:
- Тези същества са невероятни. Тяхната чувствителност е толкова развита, че когато изпитват някаква емоция, тя се проявява и външно. (Колегата): - Какво точно имаш в
предвид?
(Тя): - Сега ще ти покажа! Тогава лаборантката спира рекламирания телевизор и пуска друг телевизор, на който бегло се вижда, че предавания канал е същия като на рекламирания телевизор. Извънземното се обръща и започва да гледа другия телевизор, но ушите и очите му започват да намаляват видимо, като придобиват много малки размери (едва забележими), а усмивката му изчезва.
Лаборантката спира този телевизор и пуска друг. Извънземното отново се обръща и започва да гледа другия телевизор. Ушите и очите съвсем малко се увеличават, то изглежда малко по-доволно.
Накрая тя пуска отново рекламирания телевизор и ушите и очите на извънземното стават отново огромни, както в началото, а усмивката му отново засилва. ...(марката телевизори)... истинската наслада за сетивата!
Забележка: Ако този сценарий се използва за реклама на аудио-техника, външната промяна на извънземното ще бъде само в ушите и усмивката.
Едва ли мога да допълня нещо. Освен че ми се прииска да съм като извънземното, за да мога да се превърна в чифт големи очи или уши и да попивам всяка гениална идея на този човек. Но за наша всеобща радост той сподели с мен и още един свой сценарий, който търси Общочовешката проблематика в рекламата, издигайки я над прозаичните и често доста принизени опити да бъде продадена някаква си жалка стока или услуга...
Този рекламен сценарии е предназначен за GSM-onepamopu, но според мен може да се използува и в много други направления. В случая съм нарекъл GSM-onepa-тора @TEL - за да не се получи реклама.
Представете си огромен мост. Някъде по средата на моста се вижда изправен мъж, стъпил на парапета, канейки се да скочи от него, за да се самоубие. Моментът
явно е дошъл и човекът леко се накланя, готов да се предостави в ръцете на Господ. Точно в този момент от джоба му се чува познатата му мелодия - „Получихте ново съобщение".
Той се стабилизира с последни усилия.
Замисля се за малко, след което си изважда телефона. Човекът започва да чете съобщението, а зрителите чуват глас. „ @TEL ви предупреждава за слънчевото затъмнение, което ще настъпи точно след 10 секунди. Уловете този уникален момент и помнете, че след всяко зло идва и добро".
Когато гласът произнася думата „зло", слънцето се скрива и настъпва зловеща тъмнина. А след произнасяне на думата „добро" слънцето се показва отново и засилва с цялата си красота. След няколко секунди, човекът слиза от парапета на моста и просълзен целува телефона си. Тогава отново се чува същия глас: „Всеки има своите критични моменти в живота, но с @ТЕЛ вие сте готови да им устоите".
Забележителен обрат, ще се съгласите! Ако всяка реклама можеше да спаси поне по един самоубиец -"...тогава, тогавааа, предвиждам такъв живооот...". Моментът с целуването на телефона е ситуация, при която доста продуктови сп Мениджъри биха се просълзили и биха разкъсали корпоративната какавида, в която растат и крепнат нежни души.
И, както заключава неизмеримо скромният копирайтър:
Ако прецените, че мога да ви бъда полезен , моля, свържете се с мен на този email: unique. ideas.xxx@xxx. com До момента не съм работил в тази сфера , но не крия , че това е моята бъдеща цел.
Прочее, скъпи ми читателю - дори и тази история да ти изглежда невероятна, тя е съвсем истинска, само съм подменил нещичко в мейла на човека - така де, не бива да го безпокоите, защото със сигурност продължава да твори unique ideas!
неделя, 8 юни 2008 04:29:28

Няма коментари: