петък, 13 юни 2008 г.

Заработи и български "Май спейс"

Политика - 28 стр.
Заработи и български "Май спейс"

Виктория ВИКТОРОВА

Данните на участниците в dotbulgaria.com се пазят в строга конфиденциалност
Уебсайтове от този тип възникват като университетски мрежи, които първоначално са били достъпни само за студенти
Най-посещаваните сайтове в световен мащаб от няколко години насам са т.нар. социални мрежи. Те се характеризират с големия си обхват от приложения, екстри и възможности. Там не само можете да се покажете пред света с лична фотография и творби, но можете да завържете бизнес и приятелски взаимоотношения. Абсолютно всички живи български и чуждестранни групи, изпълнители и различни видове известни личности имат регистрация в поне един такъв сайт - без значение дали myspace.com, facebook.com или българския им вариант dotbulgaria.com.
До преди около месец българинът нямаше къде да обменя своите интереси и идеи на родния си език, тъй като myspace.com, facebook.com и другите подобни на тях сайтове нямат български клон или еквивалент. Това обаче се промени съвсем наскоро, когато в българското виртуално пространство се появи dotbulgaria.com. Тя е първата българска социална мрежа за обмен на бизнес и интелектуална информация, идеи и професионално общуване и вече е достъпна за всички. Сайтът предлага на потребителите комбинация от най-добрите възможности за общуване, познати от световните социални мрежи. Данните на участниците в dotbulgaria.com се пазят в строга конфиденциалност и никога по никакъв повод няма да бъдат предоставяни на трети лица, гарантира управата на БГ социалната мрежа. Часове след активирането на dotbul-garia.com в нея се включиха над 300 потребители, сред които Ники Кънчев, Любо от "Те", Азис и неговият продуцент Радослав Парушев. В сайта можете да "срещнете" доста български журналисти, PR и рекламисти, както и много известни бг личности.
Искаме да направим едно място в интернет, в което не само да се обменят телефони, а на което да има интелектуален обмен. Искаме на сайта да има хора които да обменят картинки или любими изпълнители какъвто е моделът на MySpace a в същото време те да участват в различни групи, както е във Facebook, разясняват създателите. Според тях в този бизнес всичко ще се развива в геометрична прогресия - тоест тези 300 души ще доведат още 3 хиляди. Сред родните конкуренти на dotbulgar-ia.com е zip.bg. Разликата между двата сайта обаче е, че zip.bg е затворен сайт (за регистрация в него трябва покана от друг потребител). Dotbulgaria.com е отворен към всеки и идеята е да остане такъв за винаги. Създателите обещават страшно много услуги. Като за начало регистрираните потребители могат да видят телевизионната програма през профила си." Искаме, когато човек отвори началната си страница, той да отваря своя живот", заявява ръководството. Конкуренция Една от най-лютите теми и конкуренции в интернет пространството в момента е тази между най-големите социални мрежи. Те са MySpace и Facebook. Основните разлики между тях са възможностите, които предоставят на потребителите си. MySpace позволява на потребителите пълен контрол върху профила си - визия, добавяне на почти безкрайно количество клипове и картинки, използване на flash интерфейс за навигация. При Facebook е обратното - визията там е строго определена. Тази мрежа обаче залага на множеството групи и допълнителни забавления, които предлага - например възможностите за създаване на викторини, които показват от коефициента на интелигентност на попълващия до такива, които показват колко бира може да изпие. Друго предимство на Facebook са групите, които може да се създават. Те са обединени на общи интереси на различните участници в тях - например любим футболен клуб, музикант и т.н. MySpace След старта на първия по рода си Frienster през 2002 г., няколко служители от създалата го компания eUniverse видели потенциала му и решили да изкопират повечето въведени характеристики, но да въведат и много нови, като създадат един още по-добър социален сайт. 10 дни по-късно се появила първата версия на MySpace и тя функционирала напълно адекватно. Изцяло завършена инфраструктура от финанси, човешки ресурси, технически експертизи, широколентови честоти и капацитет на сървъра били на разположение на сайта, така че създателите не са имали технически затруднения със стартирането. "Настроенията" в myspace.com са малки иконки с емоции, които се използват, за да представят конкретното душевно състояние на потребителя. Тази екстра беше добавена през юли 2007. Полетата за свободна изява и мултимедия дават възможност всеки да напише каквото пожелае за себе си, а има и секции " Интереси" и " Подробности", където се споменават зодията и семейния статус. Под полето с приятелите на потребителя има секция за коментари. Регистрираните в сайта имат възможността да изтрият от своя профил който коментар пожелаят, както и да се изисква одобрение, преди публикуването на коментара. Потребителите могат да добавят в профила си песен или клипче, което да се активизира, когато някой отвори тяхната страница. Всеки може и да пуска т.нар. "бюлетини", което са нещо като съобщения, които всички в списъка с приятели виждат. Има и "групи", което позволява на група от хора да споделят обща страница и кутия за съобщения.
Долната възрастова граница за регистрация е 14 години. Профилите на лица на 14 и 15 години автоматично са с настройка "лични", което ги прави видими само за хора, включени в списъка с приятели. Facebook получава своя старт на 4 февруари 2004 г. Сайтът със свободен достъп е, собственост и се поддържа от компания със същото име. Потребителите могат да се присъединяват мрежи, организирани по град, работно място, училище и регион, за да се свържат и да общуват с други хора.
Марк Цукерберг създал Facebook докато бил все още студент в Харвард. За да членуваш в сайта, в началото било нужно да си студент в Университета, но впоследствие се разраснало и до колеги в други учебни заведения. По-късно условието станало да си студент, където и да е, после - да си гимназист, а най - накрая - без значение какъв си, стига да имаш навършени 13 години. Версията на facebook за гимназисти се появява на 2 септември 2005 г. и Цукерберг го нарича "следващата логична стъпка". В началото училищните мрежи изискват покана, за да се присъединиш, но това било само за първите 15 дни от създаването му. В края на годината повече от 2 000 колеги и над 25 000 гимназисти от 7 държави, сред които САЩ, Канада и Англия, имат регистрации в мрежата. Повече от 70 милиона потребители редовно посещават профилите си там. Правопропорционално на популярността си, facebook неизбежно се сблъсква и с някои пречки. В няколко държави, като Сирия и Иран, той е блокиран. Личното пространство и сигурността също са проблем, за който многократно са внасяни мерки.
***
текст под снимка
Myspace.com предлага огромен брой възможности и услуги за социални контакти.

петък, 13 юни 2008 05:40:56

Няма коментари: