сп. Мениджър - 108 стр.
Името в пламъци
Работи или ние ще ви я поправим безплатно. Трябва наистина да вярваш в един продукт, за да дадеш подобно обещание. Компанията Zippo винаги го е правила
ЗАПАЛКАТА ZIPPO е изобретена от Джордж Г. Блейздел през 1932 г. в Брадфорд, САЩ, като самата тя вижда бял свят година по-късно. Основната идея била да се създаде вятъроустойчива запалка, която наистина да работи. Блейздел я патентова през 1936 г. Намерението му било да кръсти запалката Zipper, защото му харесвало как звучи името, но тъй като то вече било регистрирано, се спрял на близкото Zippo. Цената, която сложил, била 1,95 долара. Година по-късно публикувал своята първа реклама на Zippo в списание "Ескуайър". Въпреки че цената може да ви се стори ниска, трябва да отбележим, че точно тогава било времето на американската депресия. Време, през което два долара хранели едно семейство в продължение на цяла седмица. И въпреки всичко той успял. И както казва неговата дъщеря - не е имало план Б. Както множество американски продукти, и запалката обикаляла света заедно с американските войници. По време на Втората световна война компанията прекратила производството си за цивилния пазар и се съсредоточила изцяло към производство за американската армия. Ако лежиш някъде из окопите в тила на врага и трябва да
запалиш фитила на динамит при вятър и дъжд, много би ти се искало запалката ти да работи! А запалките на Zippo работели. Тяхното рекламно мото "Работи или ще ви я поправим безплатно" било брилянтен ход със своята простота. И самите клиенти на Zippo отвръщат с лоялност. И може би не трябва да ги наричаме клиенти, а по-скоро фенове. Днес по света има милиони регистрирани колекционери във всевъзможни клубове. И повече от 20% от притежателите на Zippo са колекционери. Ако пуснете думата Zippo в Google, ще излязат над 20 млн. статии. Никак не е зле за обикновена запалка. Първата компания, която прозряла, че може да използва Zippo в свой собствен интерес, била Kendall Refining Company. През 1936 г. тя поръчала 500 запалки със своето лого. Ако притежавате една от тях, вие сте богат човек. Или поне ще й вземете около 35 хил. долара. Най-скъпи, разбира се, са онези от първата година. Миналата година - 75-годишнината на Zippo - японски колекционер плати 37 хил. долара за една такава на търг. Това е идеалната колекционерска вещ.
През годините имало хиляди модели и дизайни, но винаги стреме-
жът е бил да не се отива твърде далеч от първоначалния модел. Няма почти нищо променено по него от 1933 г. насам. Естествено, всяка марка си има и своите митове. През 50-те години един човек хванал голяма риба. След като я почистил, открил медна запалка Zippo в стомаха й. И когато я пробвал, тя запалила още от първия път. The name in flame ("Името в пламъци"), както казват от Zippo. Друг факт, който допринася за култовия статут на марката, е, че Сид Барет - създателя на Pink Floyd, използва Zippo вместо слайдер, когато свири на китара в някои свои песни. Zippo музеят се намира в Брадфорд и е най-посещаваният в целия щат Пенсилвания. Има и световно първенство за трикове със Zippo. Днес Zippo произвежда 12 млн. запалки на година. И ако броим от първата през 1933 г. до днес, броят им надвишава 400 млн. Ако ги подредим една до друга, ще покрият половината планета. Г-н Блейздел умира през 1978 г., 45 години след първата запалка Zippo. Ho компанията още е в семейството. Той я прехвърля на двете си дъщери, които я притежават и до днес с децата си. И все още са The name in flame.
неделя, 8 юни 2008 04:25:07
неделя, 8 юни 2008 г.
Името в пламъци
Етикети: сп. Мениджър
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар