неделя, 8 юни 2008 г.

В централните новини

сп. Мениджър - 146 стр.
В централните новини



Няма магия. Едни компании влизат в централните новини, при това с хубавите неща, които правят, а други не успяват. Защо се случва така? Важен въпрос за всеки предприемач и бизнесмен, който мисли за своя и на фирмата си публичен образ. Отговор дават едни от най-известните български икономически журналисти в специалните си интервюта. Те говорят съвсем конкретно и вие можете да разберете философията на медиите и критериите, по които те оценяват едно събитие.
Добрият събеседник се интересува кой го слуша и гледа
Не приемайте провокативните въпроси като война, те са шанс да мотивирате по-добре тезата си, казва Десислава Златкова, едно от най-популярните имена в екипа на bTV новините
- Госпожо Златкова, какво трябва да направи една компания, за да влезе в новините?
- Трябва да направи новина. Без значение е дали си мощен като пазарен дял, като обем инвестиции или финансови резултати, или си малък, но нестандартен в идеите си и любопитен за аудиторията. Критерият винаги е Новина, това е задължителният праг преди всяка емисия.
- Как бизнесменът трябва да се готви за интервю? Какво ще му препоръчате, за да привлече вниманието на публиката?
- Интервюто се провежда обикновено по инициатива и по въпроси на журналиста. А в електронните медии и сроковете са изключително кратки.
Важно е бизнесменът да приеме тези факти. Задължително е да се подготви с конкретика по темата. От полза е да се поинтересува за каква аудитория е интервюто - новини, специализирано предаване. Трябва да знае пред кого говори. Добрият събеседник би дал различна формулировка на един отговор в зависимост от това кой го слуша. Трябва да е конкретен, разбираем и полезен. Ако добави умерена доза атрактивност, медийното му присъствие ще бъде далеч по-запомнящо се.
- Откъде най-често научавате новините от бизнеса?
- От източника.
- Има ли прессъобщения на компании, които стават за излъчване?
- Желанието на една компания да пусне прессъоб-щение не прави съобщението новина. Информацията може да намери своето място в емисията, ако е с широк
обществен интерес и най-често разработена с различни гледни точки.
- Притесняват ли се бизнесмените да говорят конкретно и в цифри?
- Да правиш бизнес, със сигурност включва умението да говориш конкретно и в цифри. Обратното означава по-скоро липса на подготовка и страх от присъствие в медиите. Тук е ролята и на журналиста да постави предварително въпросите, за които се предполага предварителна подготовка.
- Добре ли е журналистите и бизнесмените да са в близки отношения и какви рискове крие това?
- Близките отношения обикновено се изразяват в търсенето и предлагането на
неофициална информация. Добре е обаче и търсещите, и предлагащите да са наясно с правилото за поне още един независим източник на информация.
- Чували ли сте репликата „Аз мога да купя всеки журналист" и как ще я коментирате?
- Не, не съм чувала тази реплика. Коментарът ми е, че авторът й греши.
- Разкажете случай, в който човек от бизнеса ви изкара от релси.
- "Изкарването" и "влизането" в релси са част от работата и по-важното е да не се отразяват на резултата. Нещо като
дребните камъчета от чакълената настилка на пътеката, по която вървим. Не можем да им позволим да ни препъват. Нито да полагаме усилия да ги помним.
- Кои са трите неща, които бизнесът не трябва да прави в контакта с медиите?
- Да не си позволява репликата от предпоследния въпрос, нито такова поведение; да не приема спора и провокативните въпроси като война, а като възможност да мотивира тезата си; да не подценява медиите като медиатор.
неделя, 8 юни 2008 04:37:49

Няма коментари: