сп. Мениджър - 122 стр.
Видът Creative Creature
Калоян ХРИСТОВ
Това са онези същества, които в пълна мистерия рисуват и пишат на супербързи компютри и като цяло правят всичко това, което един простосмъртен не може
- Докторе, стомахът ме боли зверски от една седмица. Какво ми е?
- Ами страдате от изключително рядка болест - алергия към слонски изпражнения.
- О, ама това е проблем, аз работя в цирка - почиствам слонските изпражнения.
- Хъм, трябва да напуснете работа.
- Какво, да напусна изкуството?! Никога!
НЕСЛУЧАЙНО ЗАПОЧВАМ с този стар виц. Да си творец, общо взето, е състояние на духа. Много хора се чувстват такива, някои дори успяват да го доказват с изложби, постановки, песни или изписани страници. Творците съставляват онази част от човечеството, която е призвана да бъде непрекъснато на показ и да изпитва неописуемо удоволствие от този факт.
Малцина са тези обаче, които са творци, но не претендират да са хора на изкуството и съответно рядко попадат директно под светлината на прожекторите. Тези индивиди обикновено работят в медии, различни комуникационни компании и особено в рекламните агенции. Някои от тях умеят да рисуват, други да пишат, трети просто да мислят, а има и четвърти, които са
надарени свише с поне два от трите изброени таланта. Този вид наричам Creative Creature.
За него се знае малко. Той обитава един ареал, наречен Творчески отдел, който е обвит в мистика,
* Творчески човек.
често търсена целенасочено - за да предизвиква възхищение. Личността на Creative Creature се споменава само в най-важните моменти и с необходимата доза респект (това са онези същества, които в пълна мистерия рисуват и пишат на супербързи компютри и като цяло правят всичко това, което един простосмъртен не може). За да е пълна магията, простосмъртните обикновено виждат Creative Creature само на някоя презентация -тоест рядко и по възможност за кратко.
В следващите редове ще се опитам съвсем леко да дръпна тази звездна завеса и да ви позволя да видите (и най-вече разберете) какво представлява съществото Creative Creature. И следващия път, когато ви се наложи да се срещате, говорите или дори наемате представители на този вид, ще знаете повече какво ги вълнува, какво ги вдъхновява и какво би им попречило да бъдат себе си.
Нека започнем с кратък поглед върху външния им вид. Имал съм достатъчно близки срещи с такъв вид хора и мога да ви уверя, че няма абсолютно типични външни белези, по които може да познаете дали срещу вас стои представител на тази група. Въпреки това бъдете абсолютно бдителни за малки, на пръв поглед незначителни детайли. Така например преди години на интервю при мен дойде един младеж, който изглеждаше напълно нормално, беше възпитан, интелигентен и солидно образован - завършваше право. Едва като седна на стола обаче, забелязах, че
сам е изрисувал едната си обувка. Ако не се лъжа, с флумастери. Причината да го наема не беше тази негова обувна фриволност, естествено, но точно тя привлече вниманието ми към него на втората минута от срещата ни.
Начинът, по който говори един Creative Creature, е съвсем обикновен. С него може да водите разговори на абсолютно всички теми, но имайте предвид, че разсеяността му е типичен белег и той може да напусне разговора, без да се налага да изчезва и физически. За разсеяността доказателствата са много, но най-драстичният пример, за който се сещам, идва от колеги в съседна Македония - един дизайнер остава сам в офиса за известно време и колежката му от отдела за работа с клиенти го моли да вдига телефона, докато я няма. Той прави това съвсем съвестно и когато колежката се връща, открива следна та бележка на бюрото си: "Търсиха те от банката. Казаха да им пуснеш факс сигнал". Изобщо, както казват в Македония - "они са от друга ди-менция".
Странностите на Creative Creature са наистина неизброими. Някои от тях направо стряскат, но след първия ви сблъсък с тях се свиква, не се притеснявайте. Преди време екипът от подобни същества, който имах удоволствието да ръководя, получи като подарък
семейство костенурки. Първото, което се случи на тези невинни същества, бе да получат звучните имена Копи и Пейст. Второто им преживяване вече беше по-екстремно - преминаха през обстоен преглед върху офисния скенер. Бързам да допълня, че въпреки всичко тези костенурки живяха щастливо до мига, в който бяха заменени със заек. Това, че заекът веднага получи името Вечеря, е друга история, с която няма да ви губя времето...
Нека се върнем на основната ни тема. Важен момент в описанието на Creative Creature е фактът, че този вид не работи за пари, а за това, което може да си купи с тях. Почти като вас, нали? С тази разлика, че нещата, които той си купува, обикновено не са плазмен телевизор, гардероб за спалнята или автомобил на лизинг, а например: лаптоп (по възможност от ония с отхапаната ябълка), дизайнерска сокоизстисквачка (струва пет пъти повече от обикновената, нищо че изстисква плодовете пет пъти по-зле), билет за концерт на група, която не сте чували (а, да, и концертът е на поне 500 километра от България, ама това няма значение).
Другият важен момент е, че Creative Creature не спазва вашето работно време. Не го карайте да следва вашия ритъм на работа. Понякога една кратка разходка в работно време - навън, сред хората,
гълъбите и контейнерите за смет, ще му донесе онова вдъхновение, което се очаква да притежава ежедневно. А ако видите, че е дошъл навреме на работа, това най-вероятно означава, че изобщо не си е ходил... Creative Creature обича да ходи
на организирани събития, но това не означава, че абсолютно се съобразява с тях. Напълно нормално е да изчезне точно по средата на коледното парти. Не го приемайте лично и не се опитвайте да го откриете. Ако все пак го направите и установите, че индивидът е седнал на бордюра пред заведението и пуши нещо, в никакъв случай не питайте какво точно пуши.
Creative Creature очаква вашето одобрение. Дори и егото му да му пречи да го показва открито, за него е много важно да одобрявате това, което прави. Ако обаче има за какво да го критикувате - действайте направо, но с доводи. Коментар от рода на "това не ми харесва" задължително трябва да продължи с необходимото "защото...".
Като всички останали живи същества и той обича изненадите. Приятните, разбира се. Изненадите са единственото нещо, което със сигурност го мотивира - така че не му ги спестявайте. И не говоря само за внезапен финансов бонус в края на месеца. Понякога едно
неочаквано пътуване до морския бряг или дори до скучно на вид синьо езеро до зелена полянка ще го накара да ви заобича почти колкото онзи лаптоп с отхапаната ябълка.
Въпреки влечението му към природа във висока резолюция, Creative Creature не живее здравословно. Колкото по-рано приемете този факт, толкова по-бързо ще спрете да го питате защо слага шест лъжички захар в петото си кафе за деня.
Всичко казано дотук го описва като едно странно, нетипично същество. И това съвсем не е случайно. Основното му занимание е да измисля нещата, които не можете да измислите сами. Затова не е достатъчно просто да бъде различен от останалите индивиди.
Трябва да бъде различен точно от вас.
неделя, 8 юни 2008 04:28:53
неделя, 8 юни 2008 г.
Видът Creative Creature
Етикети: сп. Мениджър
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар