събота, 20 септември 2008 г.

Да бъде или да не бъде

Капитал - 23 стр.
Да бъде или да не бъде



За да популяризира събитията, през август правителството обявява конкурс за рекламна агенция, която да подготви и проведе рекламната кампания. Заради летния период се явяват само десет агенции, а в определения за предложения срок само три от тях представят конкретни предложения - New Moment New Ideas, Publicis Marc и ATeam. Според справка на министерския прес център изборната комисия "единодушно дава най-висока оценка на идеите и цялостното предложение на New Moment New Ideas" и им възлага реализацията на концепцията. Останалите две агенции са били "компенсирани за усилията си" и изпратени с благодарности, се казва в справката.
Кампания действително тръгва, макар по стар български обичай броени дни преди събитието. Има си лого и слоган, а по телевизията и радиото вече се върти и рекламен анонс. Дотук добре, освен че всичко това е изработено не от избраната на конкурса агенция New Moment New Ideas, а от една от другите участвали - ATeam. ATeam се контролира всъщност от News Corporation и е тясно свързана с консултираната от Красимир Гергов News Outdoor Bulgaria.
"След конкурса нещата някак си не потръгнаха в реализацията на нашата кампания. Не ми е ясно точно поради каква причина. Ние не стигнахме до никакви следващи нормални стъпки в реализацията. И сега в един момент става ясно, че някой друг прави кампанията по честванията", казва Калина Жулева, управляващ директор на New Moment New Ideas Company.
"Комисията хареса идеята на New moment new ideas най-много и тя ще бъде осъществена около 1 ноември", твърди обаче Петър Петров от кабинета на премиера Станишев. По думите му са липсвали елементи от идеята и тя е трябвало спешно да бъде доработена. "New Moment New Ideas готвят в момента тяхната кампания", категоричен е Петров.
От New Moment New Ideas обаче са на друго мнение. "Нямаме никакво отношение към кампанията, която сега стартира", казва Калина Жулева. "Убедена съм, че нашата идея и кампания няма място през ноември месец, тъй като е изцяло изградена на датата 22.септември и не виждам как може да я интегрираме на по-късен етап", смята тя.
За да е пълно объркването, ATeam са на мнение, че работят заедно с New Moment New Ideas. "Казаха ни, че сме една от избраните агенции по част от работата по кампанията. Агенцията, с която ще работим в партньорство, е New Moment New Ideas", твърди управителят на ATeam Христина Ванчева. По думите й двете агенции са били попитани дали имат нещо против да работят съвместно и е било ясно коя част от кампанията ще правят те, коя New Moment New Ideas.
"Не е имало никаква съвместна работа с АTeam. Нито ги познавам, нито имаме какъвто и да било контакт", отрича Калина Жулева от New Moment New Ideas. По думите й нейната агенция впоследствие е разбрала, че кампанията ще е осем месеца и по нея ще се ангажират различни фирми. "Работили сме за кампаниите за влизане на България в НАТО и в Европейския съюз и никога не сме имали някакви трудности, винаги всичко е било съвсем професионално. В случая въобще не се стигна до подписване на договор", разказва Жулева. "Няма сключен договор, тъй като е сложна бюрократична работа и няма физическо време да се случи", обяснява Петър Петров. От ATeam твърдят обаче, че имат подписан договор с Министерския съвет.
събота, 20 септември 2008 04:39:31

Няма коментари: