понеделник, 15 септември 2008 г.

Съоснователят и творчески директор на „Ноубъл графикс криейтив студио" - Чавдар Кенаров в Последния път, когато...

сп. Тема - 52 стр.
Съоснователят и творчески директор на „Ноубъл графикс криейтив студио" - Чавдар Кенаров в Последния път, когато...



...получих награда.
На фестивала „Рекламиада". Взехме 4 награди - 3 сребърни и 1 златна, 6 категорията „Събития". В известен смисъл ги очаквахме. Знаехме, че сме създали много добър продукт - и като идея, и като реализация. От друга страна, не можехме да бъдем сигурни в победата, преди да видим какво е създала конкуренцията.
Събитията са комуникационен инструмент, който не е насочен към широката публика, а е тясно таргетиран. Затова представените 6 този раздел идеи не бяха популярни нито за участниците, нито от самото жури. За радост се оказа, че сме се справили отлично.
...почувствах гордост.
На същия фестивал. От „Ноубъл графикс" винаги се очаква много добро представяне. Откакто съществуваме -близо 8 години, показваме отлично професионално ниво. Доказателство са наградите, получени в България и на някои чуждестранни фестивали. През 2005 година станахме Агенция на годината.
...усетих прилив на енергия.
След призовете от „Рекламиада" усетих как екипът ни повярва истински в професионалните си възможности и творческото му самочувствие порасна. Човек не може да прави добър про-
дукт, ако не вярва в себе си и в силата да създаде добър продукт за клиента. Усещането, че си част от сърцат отбор с огромно желание за нови предизвикателства, е по-хубаво от самата награда.
...бях изненадан от конкуренцията.
През всички тези години конкуренцията винаги ме е изненадвала. И слава богу. Само по този начин бизнесът се развива. През миналата и през тази година наблюдавам покачване на професионализма в нашата индустрия и тази тенденция ясно се видя на фестивала „Рекламиада". Качеството на предлаганите продукти непрекъснато се подобрява, все повече от тях правят впечатление. Смятам, че следващите години ще ни донесат още по-добро качество.
...се подразних.
Постоянните промени в регламента на „Рекламиада" не ми харесват. Тази година фестивалът бе разделен на „медиен" и „креативен" с отделни журита по примера на големите международни форуми. За нашите мащаби обаче това е излишно. Вероятно в един момент все пак ще стигнем до образец, който няма да бъде „пипан" с години. Все пак най-важното е, че имаме форум, на който можем да премерим сили и да се сравним с най-добрите в бранша.
...направих откритие.
Рекламата е изключително гъвкава и се развива с невероятна скорост. Зависи от пазара, модата, поколенията... Промените се отразяват силно на начините за комуникация в обществото. Рекламата непрекъснато търси път до потребителя и се опитва да го развълнува и впечатли. Лично за себе си открих, че промяната е неспирна и ние сме откриватели ежедневно. Намираме нови подходи, нови канали, нови изразни средства. Ключовата дума за нас е „ново". Всичко, което правим, трябва да изненадва.
...експериментирах.
Студиото ни експериментира непрекъснато и във всичко. Променяме начина, по който създаваме кампаниите, разместваме професионалистите в различните екипи. Включваме в работата си дори хора, за които рекламата е непозната територия. Надяваме се чрез тях да открием различната гледна точка. Експериментите ме държат вече петнадесет години в този бизнес и все още ми е изключително интересно.
...спечелих клиент.
Последният беше информационна агенция. Разработихме за нея кампания, която скоро ще видите. Проектът бе интересен за нас, защото досега не сме работили в подобна сфера.
За мен няма важни и маловажни клиенти, винаги подхождам с желание за работа. Разбира се, само някои носят сериозните постъпления в компанията. Обаче невинаги е ясно кое е по-ценно -да реализираме по-голям приход или да работим по интересен проект, да създадем нещо ценно и да бъдем забелязани дори извън страната.
...посетих интересни места.
През това лято най-после успях да направя отдавна планирано пътуване до САЩ, където живее брат ми със семейството си. Отвъд океана посетихме няколко щата - Ню Мексико, Аризона, Невада и Колорадо. Беше изключително преживяване. Югозападните щати са друга вселена. Преобладават пустинните пейзажи, влажността на въздуха е около 3% и има невероятна видимост. Ако човек се завърти на 360 градуса, ще попадне на 5-6 съвършено различни картини - буря с гръмотевици, синьо небе, бели облаци. Невероятно беше и спокойствието в тези райони. Не случайно американците ги предпочитат, за да прекарват старините си. Стрес няма. Може да не срещнеш хора с дни. Освен ако не влезеш в някой мол. Местните имат по-различно отношение към пространството. Всичко е
огромно - от паркингите до колите им.
...летях в облаците.
Качихме се на хеликоптер, за да разгледаме от птичи поглед Гранд каньон в Щатите. Оказа се, че пилотът на машината е българин. Беше ми много приятно да срещна сънародник на толкова километри далеч от родината. В хеликоптера бяхме петима българи и двама италианци, които се чувстваха доста самотни през целия полет.
...се ядосах.
Стресът постоянно опъва нервите ни. Ядосвам се, че нещата у нас не се променят с темпото, с което аз и моите приятели очакваме. Но съм оптимист и се надявам, че това ще се промени.
...прочетох интересна статия.
Докато летяхме през океана за Бостън, четох списание „ТЕМА". Силно впечатление ми направи материал на Божидар Димитров, който е изключително интересен и мъдър човек.
...прескочих до Варна.
Правя го често, последния път през миналия уикенд. Роден съм в този град, в него живее майка ми. Често използвам свободното си време, за да я посещавам.
...си поставих невъзможна цел.
Много обичам да играя тенис на корт и мечтата ми е да се състезавам на Откритото първенство на САЩ. Засега най-големият ми успех е, че се посвещавам на любимия спорт три пъти седмично и че успявам да затрудня треньора си.
...плувах.
Обичам да плувам в морето, но за съжаление го правя рядко. Миналата година бях на къмпинг в Гърция. Прекарах със сина ми 5-6 часа във водата, която беше невероятна. Прозрачна, чиста и топла.
неделя, 14 септември 2008 01:02:19

Няма коментари: