понеделник, 15 септември 2008 г.

Тръгва рекламната сделка на Yahoo и Google

Expert.bg - Международни
Тръгва рекламната сделка на Yahoo и Google



Yahoo потвърди плана си да партнира с услугите на Google за реклами въпреки обществените притеснения, че споразумението може да наруши антитръстовите правила.
От октомври Google ще продава реклами, които ще се появяват в резултатите от търсене в Yahoo. Споразумението е "напълно в рамките на предписанията на закона", според Хилари Шнайдер, изпълнителен вицепрезидент на Yahoo US, цитиран от redorbit.com. И двете компании са се съгласили доброволно да предадат за разглеждане обявения през юни план на американското министерство на правосъдието, посочва Techews.
Междувременно, администрацията нае известен бивш адвокат по антитръстови дела, който да й помогне по заплетения казус.
"Това е доброволен процес, в който сме се ангажирали, и смятаме, че ще помогне на Министерството на правосъдието на САЩ да разбере темата", коментираха от Yahoo.
"Отидохме в министерството проактивно и казахме "нека да направим този преглед", твърди съоснователят на Yahoo Дейвид Фило. "Предприехме тези мерки и сме сигурни, че всички страни ще се съгласят, че сделката е добра за конкуренцията в дългосрочен план", добави Фило.
Microsoft, която още е преследвана от спомена на провалената сделка за поглъщане на Yahoo срещу 47,5 млрд. щатски долара по-рано тази година, изрази опасения, че новото споразумение може да ограничи конкуренцията на пазара на реклами при търсене в интернет.
Заедно, Yahoo и Google контролират над 80% от щатския пазар на реклами в търсачки. Yahoo очаква да повиши годишните си приходи до 800 млн. долара в резултат на сделката, която може да се окаже спасителна за компанията, след като цените на акциите й се сринаха до 5-годишен минимум от 17,85 щатски долара, много под предлаганите от Microsoft $33 на акция.
Началната страница на Yahoo скоро ще бъде преработена за първи път от 2006 г. Компанията се отваря и към външни разработчици. Планира също да отвори музикалния си раздел за конкурентни услуги като епълските iTunes и Amazon в близките няколко седмици. Секцията "Новини" ще се захранва с повече местно съдържание.
"Политиката на отваряне е начинът, по който ще отключим сериозна част от актива на Yahoo и ще позволим на разработчиците от цялата мрежа да усъвършенстват Yahoo", заяви Ари Балог, главен технологичен шеф на компанията.
15.09.2008
вторник, 16 септември 2008 00:01:00

Няма коментари: