понеделник, 15 септември 2008 г.

Рекламните агенции настояват за общи конкурсни правила

Дневник - 17 стр.
Рекламните агенции настояват за общи конкурсни правила

Албена БОРИСОВА

Браншът иска възложителите да плащат такса за големите разработки
Да се въведат единни правила при конкурсите за избор на рекламна агенция, които да се спазват от всички рекламодатели, настояват членовете на Асоциацията на рекламните агенции (АРА). Според асоциацията това е стимул за равнопоставеност в бранша, което ще подобри качеството на рекламата в България. Рекламните агенции настояват при конкурси за разработване на цялостна стратегия или подробен медиен план фирмите възложители да плащат на явилите се кандидати минимална такса от 250 евро, когато за участие са поканени повече от три агенции. Общите правила предвиждат и да се въведе минимален срок от поне 3 седмици за изготвянето на предложенията на агенциите. Искането на АРА ще бъде представено за обсъждане в Асоциацията на рекламодателите, в която участват повечето големи компании в страната. Причината да се иска задължителна такса е, че при подобни конкурси агенциите изразходват много време и усилия и правят разходи, обясни изпълнителният директор на АРА Марияна Брашнарова. Според повечето представители от бранша исканото възнаграждение е минимално и не покрива действителните разходи на агенциите. Целта на въвеждането му обаче е да накара поръчителите на рекламите да покажат ангажимент спрямо работата на агенциите и да уважат усилията им, коментират специалистите. И досега имаше опит да се иска такса за участие, но често рекламодателите не желаят да платят, а в други случаи някои от агенциите се отказват от таксата, за да спечелят поръчката. В рекламните среди се коментира и един парадоксален случай, когато фирма поискала по 180 лв. от агенциите, за да ги допусне до участие в обявения от нея конкурс. Обяснението било, че така ще бъде ограничен броят на несериозните агенции.
вторник, 16 септември 2008 03:07:50

Няма коментари: