понеделник, 15 септември 2008 г.

Звездният имидж продава най-добре

Пари - 27 стр.
Звездният имидж продава най-добре

Боряна НИКОЛАЕВА, Христиана ДИМИТРОВА

Музикални величия, филмови звезди и футболни легенди са най-търсените рекламни лица в бизнеса
Големите компании отдавна са открили успешната практика да привличат за рекламни лица известни личности от световния шоубизнес. Колко печеливша е тази практика и как се отразява тя на имиджа на звездите и на рекламодателите? Факт е, че популярността на някои вече се дължи повече на участието им в рекламни кампании, отколкото на това, с което се занимават. Типичен пример е Дейвид Бекъм, който отдавна е оставил футбола на втори план. Друг пример за успешно наложилата се тенденция е Пепси. Компанията е един от най-големите рекламодатели в световен мащаб и запомнящите се кампании на марката винаги са подплатени с участието на известни лица от шоубизнеса. Музикални величия, футболни звезди, кинолегенди греят от рекламите на гиганта. Някои от клиповете са определяни като скандални и дори са забранявани, но друга доказана формула в рекламния бизнес гласи, че скандалът продава най-добре.
Аромат за милиони
Рекламните кампании на гигантите в парфюмерийния бизнес винаги се реализират с известни лица от световния шоубизнес. С годините, а и с продажбите е доказан огромният интерес от страна на потребителите към подобни продукти, зад които стои образът на известни личности. Удачен пример в този бранш е модният гуру Калвин Клайн - цар на провокативните реклами още от самия старт на кариерата си. Той създава своя собствена компания през 1968 г. и прави големия удар през 70-те. Тогава наема 15-годишната Брук Шийлдс за рекламно лице на кампанията. Типично в негов стил всяка рекламна акция провокира широк обществен дебат. Най-спорните му рекламни кампании - с участието на Кейт Мос и Марк Уолбърг, както и последната му с Ева Мендес, която е спряна. Веднага след излизането си рекламата беше забранена в Америка, а компанията беше принудена да „съкрати” и цензурира сюжета в нея. Веднага след това обаче се появява нецензурираната версия в онлайн пространството. Това не бива да е изненада за американския пазар, твърди един от ръководителите на Calvin Klein Inc., Том Мъри. Самата забрана е най-добрата реклама и удар за компанията. 33-годишната актриса има тригодишен договор с Calvin Klein, за който тя ще получи между 3 и 5 млн. USD.
Красотата е скъпа
Гигант и една от най-обичани марки по света е Лореал. Зад тази компания стои
името на Лилиан Бетанкур - най-богатата жена в света. Днес е на 85 години и притежава 22.9 млрд. USD. Г-жа Лореал, както я наричат, наследява фирмата Лореал от баща си, който създава козметичния гигант през 1902 г. Сега на кормилото на Лореал, която се оценява на 59 млрд. USD, вече е дъщерята на Лилиан и единствена наследничка Франсоаз Бетанкур-Майерс. Дъщерята на най-богатата жена в света наскоро присъедини към Лореал и марките Maybelline, Parfums Giorgio Armani, Cacharel, Ralph Lauren, Helena Rubinstei. Едни от най-известните лица, рекламиращи марката по света, са Пиърс Броснан, Матю Фокс, Скарлет Йохансон, Клаудия Шифър и Ева Лонгория. Звездата от сериала „Отчаяни съпруги” е получила 1.9 млн. USD за участието си в рекламната кампания, а Скарлет Йохансон е оценена на внушителната сума от 4 млн. USD.
***
Приходи
► млн. USD на година получава Дейвид Бекъм от партньорството си с Пепси
***
Кралят на рекламите
► Едва ли има по-одумвана личност в медийното пространство от Дейвид Бекъм. в повечето случаи повод за това са участията му в хиляди рекламни клипове и фотосесии.
► Едни от най-популярните кампании, в които той е участвал, са тези за Армани, Адидас, Пепси и Моторола. Договорът на футболната икона с империята на Джорджо Армани е на стойност 20 млн. GBP.
► Сделката е за три години, през които Бекъм ще получава заплата плюс допълнителни бонуси.
***
Текст под снимка
Пиърс броснан - мъжкото лице на Лореал
***
Текст под снимка
Красивата ева Лонгория е рекламно лице на Лореал
***
Текст под снимка
Дейвид Бекъм печели повече от реклами, отколкото от футбол
***
Текст под снимка
Бионсе, Бритни и Пинк - най-силните оръжия на Пепси
***
Текст под снимка
скандалната реклама с Ева Мендес беше забранена в САЩ
вторник, 16 септември 2008 03:09:10

Няма коментари: