четвъртък, 28 февруари 2008 г.

Олимпийското спонсорство гони $1 млрд.

Олимпийското спонсорство гони $1 млрд.
Money.bg

Международният олимпийски комитет предвижда да привлече от спонсорство над $1 млрд. по време на четиригодишния период, който ще има за кулминация лондонската Олимпиада през 2012 г. Както пише автор на Financial Times, за пръв път в историята ще бъде надхвърлена бариерата от $1 млрд., което потвърждава, че Олимпиадата се превръща във водещо маркетингово средство за мултинационалните компании. Програмата на МОК „Олимпийско партньорство" бе създадена през 1985 г. и тогава разполагаше с $96 млн. За четирите години подготовка за Олимпиадата в Пекин през август, 12 спонсора, включително Coca-Cola, Visa и Samsung са платили общо $866 млн. в кеш и стоки и услуги, за да получат правото да свържат имената си с Олимпиадата. Ръководител на маркетинговата комисия на МОК е Герхард Хайберг, 68 годишен норвежец. Той съобщава, че за периода 2009 - 2012 г. МОК вече си е осигурил девет водещи спонсора и е в преговори с Johnson & Johnson американската компания да стане десетият. Успехът на програмата до този момент е добра новина както за Лондон 2012, така и за зимната Олимпиада във Ванкувър 2010: всяка от игрите разполага с приблизително половината от сумите, набирани за „четирилетката". Освен това зимните и летните Олимпийски игри поотделно си търсят спонсори. Хайберг е потвърдил, че преговори за спонсориране на Олимпиадите се водят и с руския газов гигант Газпром, вероятно следващата среща между МОК и Газпром ще е през март. Нито една от страните не бързала със сключване на споразумение, макар руските държавни монополисти да са заявили интереса си. Спонсорството на държавната Газпром повдигало етични въпроси, които още се дискутирали, но Хайберг е оптимист. Русия през миналата година получи честта да е домакин на зимната Олимпиада през 2014 г. в Сочи на Черно море. Олимпийските съревнования се провеждат като цяло на арени без реклама. Но световните спонсори на Олимпиадата печелят съществени права, сред които правото да използват логото на Олимпиадата в рекламни кампании. В момента към „Олимпийско партньорство" се числят също така френската IT компания Atos Origin, американския конгломерат GE, китайският производител на компютри Lenovo, застрахователната компания Manulife, веригата за хранене McDonald's, марката часовници Omega и Panasonic, производителя на електроника. На изображението: италианецът Дорандо Пиетри финишира на маратона по време на Олимпиадата в Лондон от 1908 28.02.08

Няма коментари: