сряда, 27 февруари 2008 г.

Парите от реклама в интернет - с 89% повече през 2007 г.

Парите от реклама в интернет - с 89% повече през 2007 г.
netinfo.bg/

Телевизиите държат половината пазар и са спечелили 123 млн. евро - с 35% повече в сравнение с 2006 г. Обемът на рекламния пазар в страната е достигнал 243 млн. евро през 2007 г. - с 28% повече от 2006 г. На 12-ата годишна среща на Асоциацията на рекламните агенции (АРА) нейният председател Красимир Гергов каза, че както досега най-голяма част от парите за рекламни кампании отиват в телевизионните канали. Телевизиите държат половината пазар и са спечелили общо 123 млн. евро - с 35% повече в сравнение с 2006 г. Най-голямо увеличение на инвестициите има в интернет, където миналата година рекламните постъпления са близо 7 млн. евро - с 89% повече от 2006 г. Ръстът при външната реклама е 63% и там са инвестирани 36 млн. евро. За кампании в пресата фирмите са похарчили 19 млн. евро - увеличение с 8%. Но през последните две години близо 140 хиляди души са спряли да гледат телевизия. През 2005 г. 72% от населението в страната е гледало телевизия всеки ден, а през 2007 г. зрителите са намалели до 70%. През 2004 г. българите са отделяли средно на ден по 277 минути за телевизия, докато през 2007 г. времето на гледане се увеличава до 310 мин. дневно. През 2004 г. домакинствата с повече от един телевизор са били 25%, а през 2007 г. - 44%. Расте и покритието кабелната мрежа също се увеличава - през 2004 г. тя е достигала до 54% от домакинствата, а през 2007 г. абонатите са 61%. Ползването на цифрови доставчици също е по-популярно. През март 2007 г. абонатите на "Булсатком" и Ай Ти Ви са били 3.5%, а през октомври ползващите цифровата услуга са 4.5% от домакинствата. Българите все по-често гледат тв програми едновременно по телевизията и по интернет. Въпреки това обаче като цяло в страната се запазват моделът на семейно гледане на програмите. Би Ти Ви остава лидер на тв пазара в България с дял от 36.9%, на второ място е "Нова телевизия" със 17.8%, а на трето е Канал 1 с 14%. Все по-голяма оинтерес има към канали, обобщени като "други" - е 23% от пазара. Чуждите канали имат дял от около 17%

Няма коментари: