събота, 1 март 2008 г.

Високосни промоции

Високосни промоции
в. Дневник
Доста компании се възползват от 29 февруари - този необичаен ден в календара, за да обявят специални промоции. Вестник „Ню Йорк таймс" отбелязва по този повод, че това е толкова естествено, колкото и готовността на дамите, на които им е омръзнало да чакат предложение за брак от любимия, да вземат нещата в свои ръце. Самата дата, възможна на четири години, предразполага към решителност. Тази година ще изобилстват промоции на жабешка тема (на английски високосна година е leap year, а глаголът leap - скачам, се асоциира с жабата), а екзотични коктейли ще се добавят към менютата само за един ден.
Не липсват обаче и рекламни кампании за продукти като пица или овлажнител, чиято връзка с 29 февруари не е съвсем логична и дори е малко пресилена.
Някои фирми пък ще предлагат намаления на стоките само народените на любопитната дата. Сред ресторантите, които ще уважат рождениците този петък, са американските „Бостън маркет" и „Мортън'с". „Това е просто забавна промоция на марката. Искаме да създадем малко по-специална атмосфера за тези, които имат възможност да празнуват само веднъж на четири години", коментира за изданието Роджър Дрейк, говорител на веригата „Мортън'с". Според сайта www.leapyearday.com само в САЩ има поне 200 000 души, родени на 29 февруари.
Ако някой от тях се чувства пренебрегнат, този петък може да се възползва от офертата на пицариите „Папа Джонс", които предлагат безплатна пица на родените на високосната дата. „Винаги следим календара и се възползваме от интересни съвпадения, за да промотираме продуктите си", казва Крис Стърнбърг, говорител на „Папа Джонс". През миналата година компанията използва целия рекламен потенциал на тройното съвпадение на цифрата 7 в 7 юли, 2007. Хотелите в Атлантик сити и авиокомпанията „Върджин Америка" също имат специални промоции на по-ниски цени този петък. Алън Адамсън от „Ландор", фирма за проучвания, свързани с корпоративните марки, предупреждава, че компаниите трябва внимателно да преценят дали рекламна кампания, организирана около 29 февруари, би подхождала на имиджа им. „Тази дата е една от малкото в календара, които не са преекспонирани." Според него веселяшки продукти, като снаксове например, може да се рекламират високосно, но някак си не върви да свържеш с 29 февруари застрахователни, финансови или медицински продукти.
стр. 14

Няма коментари: