петък, 29 февруари 2008 г.

Глобалната реклама стигна 450 млрд. долара

Глобалната реклама стигна 450 млрд. долара
в. Дневник

Разходите за реклама в световен мащаб през 2007 г. достигнаха 450 млрд. долара. Това показва проучване на Европейския институт за аудио-визуални и телекомуникационни технологии (Idate). Нарастването на инвестициите в различните медии за годината е средно 5.2%, като въпреки продължаващото лидерство на телевизията и пресата растежът в интернет е значително по-ускорен - 32.4%. Печатът и тв каналите заедно привличат три четвърти от рекламните бюджети, макар че вестниците остават без съществена промяна спрямо предходната година (с ръст 0.8%). Северна Америка и Западна Европа остават най-силните пазари, като съществен ръст отбелязват Източна Европа и регионът на Тихоокеанска Азия. Очакванията за 2008 г. са Китай да се превърне в четвъртия най-голям рекламен пазар в света, изпреварвайки Германия, а през 2010 г. Русия да премине от миналогодишното си 14-о място на 6-а позиция. Прогнозите за интернет пазара са рекламните бюджети, насочвани към мрежата, до 2009 г. да достигнат 76% от обема на рекламата през 2006 г., като за същия период инвестициите в телевизия ще се вдигнат с 16%, а за пресата - с 9.5%. Ако очакванията за растежа на рекламните приходи онлайн се изпълнят, до 2009 е възможно интернет да изпревари радиото и да стане номер 3 в общата класация на най-печелившите медии. Разходите за реклама на мобилните телефони все още са доста ниски и привличат едва 1% от инвестициите в реклама. С 3.25 млрд. мобилни потребители в световен мащаб обаче потенциалът на този сегмент е огромен, смятат авторите на изследването. стр. V

Няма коментари: