понеделник, 31 март 2008 г.

1/5 от човечеството е в интернет

1/5 от човечеството е в интернет
в. Сега

За година потребителите са се увеличили с 10.4% Според аналитиците на comScore през изминалата година броят на потребителите на Световната мрежа на възраст на 16 и повече години нарасна с 10.4 % и достигна 824.4 милиона души, което се равнява на около една пета от земното население в тази възрастова група. С най-висок ръст са увеличава интернет аудиторията в Африка, Латинска Америка и Азиатско-тихоокеанския регион. С около една трета се е увеличил и броят на участниците в социалните мрежи, а най-предпочитаното развлечение онлайн е гледането на видео. Изследването обхваща потребители на възраст над 15 години, които имат достъп до интернет от къщи или на работа. В сметките не влизат хората, които влизат в глобалната мрежа през интернет кафета, както и тези, които използват за целта мобилни телефони и ултракомпактни персонални компютри. Най-много потребители живеят в Азиатско-тихоокеанския регион. Там броят на потребителите за последната година се увеличава с 14 % до 308.8 млн. По-висок от средния също така е ръстът в Латинска Америка (16.6%) и Африка (20.2%). Далеч по-скромен е той в Северна Америка и Европа - съответно 5.7% и 6.8%. Анализаторите подчертават, че въпреки високия процентен дял на американците - 21 %, поради ниския прираст за сметка на особено високия в Китай, както наскоро сметнаха китайските агенции, по общ брой на потребителите (без оглед на възрастта) Поднебесните вече изпревариха САЩ. Изключително високо ускорение се отчита и при руснаците, където към края на миналата година в мрежата са свързани 35 млн. души, което е 45% ръст спрямо предходната година. От comScore отбелязват, че хегемон сред търсачките си остава Google. Ho и в това отношение има изключения - в страните, където най-разпространеният език е руски, китайски или корейски, по правило начело са местни услуги. Китайският Baidu например понастоящем вече е трета търсачка в света след Google и Yahoo. С 34% - до 530 млн. - нараства и броят на участниците в социалните мрежи. В спор за глобалното лидерство са MySpace и Facebook, всяка от които отчита повече от 100 милиона посетители месечно. Накрая аналитиците отчитат, че най-разпространеното развлечение в мрежата е гледането на видеоклипове. Най-мощният видео-хостинг портал - YouTube - отчита над 250 милиона посетители за януари тази година. И накрая анализът показва, че все повече хора считат интернет за основен източник на новини. стр. 46

Няма коментари: