неделя, 30 март 2008 г.

Петър Диков, главен архитект на София: По края на годината ще въведем ред

Петър Диков, главен архитект на София: По края на годината ще въведем ред
сп. Тема

Г-н Диков, от няколко месеца е в действие нова наредба за рекламната дейност, но резултатите още не са видими, а и фирмите като че ли не бързат много да се съобразят с нея.
- Нормално е да не бързат, защото излизането от статуквото винаги е много трудно. Особено когато става дума за сериозни интереси и за много пари. Но самият факт на приемането на наредбата от общинския съвет е положителен знак. Администрацията има желание да промени нещата и да въведе ред. Моето впечатление е, че и самите фирми, които работят в областта на рекламата в София, също имат желание вече да се подредят нещата. Защото знае се, че периодът на хаоса обикновено е за наместване на нещата, след което тези, които са се наместили, сами започват да търсят ред. В хаоса никой не печели.
Към момента са налице всички предпоставки да се дисциплинират нещата В рекламата. Едва ли ще стане с магическа пръчка и в сроковете, в които на нас ни се иска, но в рамките на тази година мисля, че нещата ще се подредят. Едно от нещата, с които ще почнем, това са общинските реклами. Като пример бих посочил билбордовете на фирма „Егида", при която има значително количество незаконни рекламни елементи. Започваме да действаме от тях. Това ще бъде добър знак и към останалите. Ще почистим първо нашия двор, за да дадем пример и на останалите.
Какви средни приходи е носил досега един общински билборд? Стана ясно също, че съоръженията са раздавани, без да е налице състезателен принцип между кандидатите.
- Това не е моя работа. Все пак трябва да е ясно, че ние се занимаваме с хигиената на градското пространство в София.
А тя е на нулево, да не кажа под нулево ниво. Освен билбордовете мен лично много ме дразни абсолютният хаос при разлепването на рекламни материали. В нашия град няма изобщо определени места, където те биха могли да се разлепват, нито санкции, ако се разлепват извън тези места. Това пак е наследство от един безумен хаос, който цареше дълги години. Само като погледнете състоянието на стълбовете ни, ще си дадете сметка до каква степен ние вече сме свикнали с мръсотията и с хаоса в областта на рекламата, което вече е част от живота ни. Но мисля, че е дошло време, когато повече не бива да го търпим.
Колко билборда очаквате да бъдат свалени до края на годината?
- При всички положения числото ще бъде трицифрено, а аз имам очаквания, че може да стигне и до четирицифрено. След края на април трябва да започнем да действаме около големите кръстовища. В момента сме на финала на изработването на схемите със съответните места, които трябва да бъдат определени за билбордове.
стр. 28

Няма коментари: