петък, 4 април 2008 г.

Мъжете - по-добрите клиенти в интернет

Мъжете - по-добрите клиенти в интернет
в. Дневник

Онлайн търговците с нова стратегия за силния пол Тази група от потребители е мечтата на всеки търговец: когато те пазаруват онлайн, харчат повече, решават на момента и след това рядко връщат стоката. Ще попитате кои ли са тези клиенти? Мъжете. Разликите в шопинг поведението на мъжете и жените в обикновените магазини отдавна са анализирани и категоризирани, но когато стане дума за интернет, дълго време се смяташе, че уебпространството предлага еднаква бързина и удобство и на двата пола, коментира вестник „Уолстрийт джърнъл". Данни от най-новите проучвания на анализатори и търговци обаче показват големи разлики в поведението при пазаруване онлайн. Най-интересното заключение на анализаторите е, че мъжете много държат на бързината при пазаруването онлайн. В същото време те харчат по-солидни суми за луксозни стоки в интернет. Тези данни в комбинация с устойчивостта на пазара за мъжка мода -продажбите се повишиха 44 процента до 57-2 млрд. долара миналата година, доста по-добре от 1.1 процентовия растеж на сегмента за дамско облекло, са окуражителни за търговците взели на прицел силния пол, коментира изданието. Някои онлайн търговци като италианския сайт за дизайнерски стоки Yoox. com създават специализирани уеб магазини за мъже, а други като американските вериги „Нийман Маркъс" и „Сакс" увеличават размера на мъжките секции на сайтовете си и правят технически модификации, за да осигурят бързина при пазаруването. „Брукс брадърс" например намалиха наполовина времето необходимо за зареждане на графиките. За търговците, заели се сериозно с адаптиране на модела си за онлайн шопинг, ползите могат да са значителни. Изследване на компанията за маркетинг проучвания Unity Marketing of Stevens, проведено през есента на 2007, показва, че мъжете са похарчили през предишните три месеца средно 2401 долара за модни покупки, което е почти двойно над средната сметка на дамите, участвали в проучването -1527 долара. Анализаторите коментират, че дамите за разлика от силния пол обръщат доста по-голямо внимание на изгодните намаления при пазаруването в интернет. Друго преимущество за търговците с голяма мъжка клиентела е фактът, че те правят рекламации на купени стоки доста по-рядко от жените. Според анализатори на маркетинговата компания „Форестър" мъжете връщат по-малко от ю процента от покупките си на дрехи, докато процентът при другия пол е над го. Мъжете също така не искат да пилеят прекалено много време в онлайн покупки. Според проучвания на Yoox на тях им е необходимо само една трета от времето, което обикновено трябва на дамите, за да се решат на покупка. Цифри като тази стоят зад решението на компанията да създаде онлайн магазин за луксозни модни стоки само за мъже. Порталът thecorner.com е онлайн от началото на март 20о8 и предлага марки като „Етро", „Марк Джейкъбс" и „Виктор&Ролф". Инициативата беше мотивирана и от други данни, събрани от компанията. Излиза, че на нейния сайт yoox.com, който уж обслужва предимно дамска клиентела, половината посетители са мъже. Освен това те по-често правят покупки с цена над 500 долара. Сайтовете на повечето търговци като „Бергдорф Гудман" все още се доминират от оферти за дамите, но повечето онлайн магазини правят усилие да привличат и мъжка клиентела. „Даваме на мъжете възможност за гледане на много продукти за минимално кратък срок", коментира за изданието Джералд Барнс, вицепрезидент на отдела за онлайн търговия на „Нийман Маркъс". Компанията признава че в миналото мъжките стоки на сайта й са били подбрани най-вече с цел да бъдат харесани от дамите като подарък за половинката им. Проучванията на „Сакс" показват, че мъжете за разлика от дамите не правят предварително обширно онлайн обследване на стоката, която възнамеряват да придобият. Нищо чудно, че на дамската секция на сайта има триминутни видеоклипове с фешън реклами, нещо, което липсва в мъжката част на виртуалния магазин. стр. 13

Няма коментари: