вторник, 1 април 2008 г.

Бизнес по унгарски модел

Бизнес по унгарски модел
в. Пари
Людмила ДИМИТРОВА

Варненска фирма предлага най-добрите решения в интериорната и екстериорната реклама За 10 години варненската Indoor Displays се наложи като една от малкото специализирани в България фирми за производство на рекламнo оборудване за точки на продажби и промоции, за реализация на PR и маркетинг кампании. Наложи се с иновативното си производство, качество, конкурентни цени и коректност. Пазарният дял на фирмата през 2007 г. достигна над 30%. Началото Идеята за създаването на фирмата за Indoor Displays се ражда в Унгария. Там за първи път нейният управител Атанас Атанасов вижда снап рамка и остава очарован от нейната функционалност. И фирмата става първата, която започва да ги предлага у нас. От самото начало залагат на нови материали и модерни технологии, които улесняват изработката и същевременно повишават качеството на продукта и неговия живот. През последните години пазарният дял на фирмата расте непрекъснато. В началото инвестират най-вече в стока - купуват готови изделия от германски партньор. Но бързо развиващият се рекламен пазар у нас изисква от тях да са по-гъвкави в сроковете и параметрите на изделията и те започват да инвестират в собствени системи от профили, машини и не на последно място, персонал. Инвестициите Фирмена политика на Indoor Displays е поддържането на големи складови наличности, което им дава сериозно преимущество пред конкурентите. Сега фирмата е инвестирала в материали и системи за производство на продукция за над 700-800 хил. лв. Инвестициите в машини и оборудване са за над 200 хил. лв. и фирмата е планирала още толкова в средносрочен план. Но най-голямата инвестиция предстои - изграждане на собствена база, като вложенията в терен и сгради ще са около 2 млн. лв. Клиентите на фирма Indoor Displays са предимно банки, финансови институции, телекомуникационни фирми, компании за производство на бързооборотни стоки, търговски вериги, фирми от туристически бранш. Отскоро Indoor Displays е горд притежател на първата у нас машина за дигитален печат Mimaki JV33, закупена в края на 2007 г. Тя е най-новият модел на японската компания. Качеството на печат е изключително и няма аналог в страната. Ефективност Рекламната индустрия е безспорно печеливш бизнес, но т.нар. немедийна реклама, в която работи Indoor Displays, заема неголям процент от общите рекламни бюджети на компаниите - лъвският пай се пада на телевизионната реклама. Материалите са основно вносни, а прилагането на модерните технологии на производство е условие за успех. Фирмата работи директно с производителите на материали и специализирана техника, което позволява да постигат ниска себестойност и конкурентни цени. В последните 3-4 години фирмата бележи значително развитие дори за бързо растящ пазар като българския. Годишният оборот нараства с 60-80%, а печалбата - с около 30%. Прогнозата е в следващите години тази тенденция да се запази, като амбицията е насочена към износа и стъпването на нови пазари. ***
Расте интересът към експорекламата
► Продуктовата гама на Indoor Displays е доста обширна и предлага от стандартни изделия до уникални дизайнерски решения.
► Маркетинг оборудването включва изделия с много широко предназначение, които са приложими във всеки офис, търговски или туристически обект.
► Това са алуминиеви дисплеи с отлична визия и високо качество. Можете да ги видите навсякъде, където има нужда от презентиране или излагане на информация.
► Отскоро фирмата предлага и системи за окачване от стоманени кабели и държачи за създаване на витринни интериорни дисплеи, особено популярни сред агенции за недвижими имоти и туристически услуги, тъй като позволяват излагането на голям обем информация. ► Експооборудването е предназначено за участия в изложения и промоционални кампании. Продуктите от тази серия са сгъваеми, мобилни, лесни за пренасяне и само за няколко минути позволяват напълно да се изгради фирмен изложбен щанд.
► Във външната реклама фирмата работи сравнително отскоро, но запазва новаторския си дух.
► Те са една от първите компании в бранша, които използват основно алуминиеви системи за изработване на външна реклама.
► Предлагат светещи табели с винил или плексиглас, обемни светещи букви, тотеми, пана от винил.
► Предимствата на съвременните технологии и материали на OutSign Systems са високото качество и многократно намаленото време за производство и монтаж.
*** 200 хил. лв. са инвестициите в машини и оборудване
*** 30 процента е пазарният дял на фирмата през 2007 г.
*** 10 години вече фирмата печели клиенти с иновативни решения
*** Текст под снимка Ако си професионалист, имаш добър екип и визия за развитие, успехите не закъсняват, смята Атанас Атанасов, управител на фирма Indoor Displays. И добавя, че мечтата му е един ден Indoor Displays да стане световна марка стр. 29

Няма коментари: